هشدار سناتورها درباره تاثیر تعطیلی اخیر دولت آمریکا بر امنیت سایبری

سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای اعلام کردند: تعطیلی اخیر دولت آمریکا امنیت سایبری کشور را تحت تاثیر قرار داده و به مجرمان فرصت انجام حملات سایبری علیه این کشور داده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چندین تن از سناتورهای آمریکایی از جمله امی کلابوچار در نامه‌ای به وزارت امنیت داخلی این کشور اعلام کردند: گزارش‌ها نشان می‌دهند که وزارت امنیت ملی و آژانس امنیت زیرساخت‌ها در دوران تعطیلی دولت، با کمتر از نیمی کارکنان، کار خود را انجام داده‌اند. کارشناسان هشدار داده‌اند که ظرفیت ما برای امنیت سایبری در طول تعطیلی دولت کاهش یافته و فرصت برای مجرمان سایبری را افزایش داده است.

به نوشته این نامه، در این میان گواهی امنیت دیجیتالی برای برخی از وبسایتها از جمله ناسا و وزارت دادگستری منقضی شده است.  گواهی امنیت سایبری برای حفاظت از ارتباطات آنلاین در برابر فرصت طلبان و مجرمان سایبری لازم و ضروری است.

این نامه در ادامه آورد: کارکنان دولت که به مرخصی رفته‌اند، مسوول تمدید گواهی‌های منقضی هستند اما این افراد قادر نیستند که در طول تعطیلی دولت اینکار را انجام دهند.

سناتورها در این نامه از دولت ترامپ خواسته‌اند که درصورت مشاهده هرگونه نقض امنیت سایبری در زمان تعطیلی دولت را با جزائیات گزارش دهد.

تعطیلی ۳۵ روزه اخیر دولت آمریکا باعث شد که نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت به مرخصی بروند و یا بدون دریافت پول کار کنند.

انتهای پیام 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.