لاوروف: روسیه از استقرار وضعیت در عراق راضی است

سرگئی لاوروف پیش از گفت‌وگوها با همتای عراقی خود گفت که مسکو از آرام شدن قابل توجه شرایط عراق بعد از شکست داعش در این کشور راضی است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: البته که ما از عادی و آرام شدن قابل توجه فضای کشور عراق بعد از شکست سخت داعش در این کشور راضی هستیم. از آنجایی که تروریست‌ها همچنان در بعضی از مناطق کشور شما به صورت کامل نابود نشده‌اند، ما علاقمند هستیم تا برای حل این مشکل به شما کمک کنیم.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی با محمدعلی الحکیم، همتای عراقی خود در مسکو گفت: ما بر لزوم تضمین امنیت در مرزهای عراق و سوریه بعد از عقب‌نشینی آمریکا از سوریه تأکید کردیم.

لاوروف گفت: ما در گفتگوهایمان همچنین بر لزوم پایبندی به قوانین و قطعنامه‌های بین المللی درباره مسئله فلسطین تأکید کردیم.

وی تأکید کرد که محمدعلی الحکیم را در جریان تلاش‌های مسکو درخصوص مذاکرات آستانه درباره حل بحران سوریه گذاشته است.

لاوروف گفت: وزیر خارجه عراق از من برای سفر به این کشور دعوت کرد و من این دعوت را قبول خواهم کرد.

محمدعلی الحکیم نیز تأکید کرد: روسیه و عراق روابط تاریخی و شراکت استراتژیک با هم دارند و ما از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و دولت روسیه به خاطر حمایت از عراق برای از بین بردن خطر داعش قدردانی می‌کنیم.

الحکیم گفت: ما برای افزایش همکاری اقتصادی با روسیه تلاش خواهیم کرد. ما در دیدارمان درباره از بین بردن تروریسم در سوریه و مکانیزم‌های مربوط به حفظ ثبات و امنیت در این کشور صحبت کردیم. وحدت سوریه عامل اصلی ثبات محسوب می‌شود و یک دولت واحد در دمشق وجود دارد. ما به لاوروف تأکید کردیم که عراق از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت می‌کند.

محمدعلی الحکیم گفت: مسئله فلسطین همواره مسئله نخست اعراب باقی خواهد ماند.

وی گفت: موضع ما درباره ایران واضح است و وارد محوری که علیه ایران باشد، نمی‌شویم و در نشست‌های آتی با مسئولین درباره روابط میان دو کشور به شکل مفصل صحبت خواهیم کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.