کفگیرمان به ته دیگ خورده است/ شماره گذاری ۷۰۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری

کفگیرمان به ته دیگ خورده است / شماره گذاری 700 هزار موتورسیکلت کاربراتوریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در نشست اجرایی و بررسی عوامل محتمل با تولید و انتشار بوی نامطبوع شهر تهران اظهار کرد: به مخاطره افتادن محیط زیست یک مسئله جهانی است و فقط بحث ملی ما نیست.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: مشکلات تهران در قد و قواره پایتخت نیستند و باید نگاه جدی‌تری کنیم تا زیست شهری برای همه میسر باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات محیط زیستی همه اعم از دولت و غیر دولت مقصر هستند و سهم دارند، گفت: ما به عنوان مدیریت شهری و حفاظت محیط زیست باید ببینم که چه کار‌هایی را می‌توانیم انجام دهیم تا مسئله حل شود.

صدراعظم نوری بیان کرد: بحث اول مربوط به ساماندهی صنوف و مشاغلی است که محیط زیست باید در این زمینه کمک کند و نماینده‌ای را برای حضور در جلساتی که تدوین قانون می‌کنند، معرفی کنند. زیرا جای محیط زیست در این جلسات خالی است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه موضوع دیکر مربوط به پسماند است، افزود: طرح جامعه پسماند را مصوب کرده‌ایم و شهرداری هم با برگزاری مناقصه پیمانکار را انتخاب کرده است و من درخواست دارم که نماینده محیط زیست در شورای راهبردی پسماند حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه در خصوص جمع‌آوری پسماند پزشکی از محیط زیست گلایه‌مند هستم، اظهار کرد: در برخورد با دانشگاه‌های علوم پزشکی تا زمانی که محیط زیست تأیید نکند که از پسماند‌ها سلب خطر شده است، نمی‌توانیم حرف آن‌ها را قبول کنیم و زمانی می‌توانیم بپذیریم که آن‌ها بی‌خطر سازی کرده‌اند که محیط زیست تأیید کند.

صدراعظم نوری در ادامه ب. ابیان اینکه بحث آب جدی است، اظهار کرد: برای صرفه جویی در مصرف آب دستورالعمل حذف چمن را صادر کرده‌ایم و برای آبیاری چمن‌های موجود هم تلاش می‌کنیم از آبچرخانی و پساب استفاده می‌کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم به شهرداری به عنوان بچه پولدار نگاه کنیم، گفت:ما کفگیرمان به ته دیگ خورده است و نمی‌توانیم بگوییم شهرداری می‌تواند به راحتی خرج کند.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست و وزارت صنعت مجوز برداشت از صنایع را می‌دهند، گفت: امروز شهر تهران را مجوز‌های برداشت از صنایع به این وضع انداخته است و هنگامی که محیط زیست به قدری قدرت دارد که بتواند صنعت را متوقف کند، وضع همین است، اما اگر اقدام به فشار موثر کند افکار عمومی و دولتمردان را تحت تاثیر قرار دهد.

صدراعظم نوری با بیان اینکه ۷۰۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری در سال قبل شماره‌گذاری شده است، گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران شماره‌گذاری موتور‌های کاربراتوری ممنوع بود، اما وزارت صنعت این کار را انجام داد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.