دیدار ابوالغیط و بوگدانف در قاهره

معاون وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) با دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره دیدار کرد.

به گزارش خبرآنی، "محمود عفیفی"، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که "میخائیل بوگدانف"، معاون وزیر خارجه روسیه در جریان دیدار با "احمد ابو الغیط"، دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره به بررسی تبادل دیدگاه‌ها در خصوص تحولات سوریه، پرونده فلسطین و تلاش‌های کنونی برای تحقق آشتی فلسطینی پرداخت.

بنا به گزارش روسیا الیوم، ابو الغیط در جریان این دیدار بر اهمیت نقش روسیه و تلاش و همکاری برای تحقق راه حل مسالمت‌آمیز مناسب برای بحران سوریه و کمک به تلاش‌های فرستاده جدید سازمان ملل تاکید کرد.

در همین راستا، بوگدانف به بررسی تلاش‌ها و تماس‌هایی که روسیه در این خصوص انجام داده از جمله اقداماتی که در چارچوب تلاش‌های صورت گرفته برای تأمین حق و حقوق مشروع ملت فلسطین در سال اخیر میلادی و در رأس آن حق آن‌ها در تأسیس کشور مستقل و توجه به فشارهایی که فلسطینیان در سال اخیر با آن در خصوص پرونده قدس و آوارگان رو به رو بودند، پرداخت و بر محوریت همکاری در خصوص تحقق آشتی فلسطینی در این چارچوب تاکید کرد.

ابو الغیط و بوگدانف همچنین در خصوص مقدمات کنونی برای برگزاری همایش همکاری عربی روسی در سطوح وزرا که قرار است در آوریل در مسکو برگزار شد، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.