مخبر ویژه سازمان ملل منتظر گرفتن مجوز ورود به کنسولگری عربستان در استانبول است

مخبر ویژه سازمان ملل در پرونده جمال خاشقجی که درحال حاضر در ترکیه است، اعلام کرد که متنظر اجازه ورود به کنسولگری عربستان در استانبول است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مخبر ویژه سازمان ملل مقابل کنسولگری عربستان در استانبول اعلام کرد، دیر به مقامات سعودی درخواستش برای ورود به صحنه جرم یعنی کنسولگری عربستان در استانبول را داده لذا باید به مقامات سعودی فرصتی بدهد تا درخواستش را بررسی کنند.

کالامارد سپس به بازدید از اطراف کنسولگری عربستان جایی که جمال خاشقجی در آنجا به قتل رسید، پرداخت و اطلاعاتی را جمع‌آوری کرد.

اگنس کالامارد، مخبر ویژه سازمان ملل در پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی در راستای انجام تحقیقات درباره این پرونده به دنبال بازدید از کنسولگری عربستان است. 

وی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که به دنبال بازدید از داخل ساختمان کنسولگری بوده و همچنین درخواست دیدار با سفیر عربستان در ترکیه را داده است.

وی گفت: همچنین من به دنبال دیداری با مقامات پادشاهی عربستان سعودی هستم.

این مخبر سازمان ملل قرار است امروز با عرفان فیدان دادستان کل ترکیه هم دیدار داشته باشد.

کالامارد تاکنون دیدارهایی با مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه و عبدالحمید گل، وزیر دادگستری داشته است.

قرار است نتایج تحقیقات وی به عنوان گزارشی در شواری حقوق بشر سازمان ملل در ماه ژوئن اعلام شود. او گفت، در جلسه مذکور برای ارائه گزارش علنی خود آماده خواهد بود.

هم چنین فخرالدین آلتون رییس ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه در پیامی در توئیتر همزمان با سفار کالامارد به ترکیه اعلام کرد: ما از سفر کالامارد برای انجام تحقیقات درباره جمال خاشقجی روزنامه نگار واشنگتن پست استقبال می‌کنیم. 

وی ادامه داد: ما هنوز نمی دانیم که جسد خاشقجی کجاست. چه کسی دستور قتل را صادر کرده است و همدست محلی این پرونده کیست. عدالت باید اجرا شود.
انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.