رئیس پارلمان مغولستان اخراج شد

پارلمان مغولستان امروز (سه شنبه) رأی به اخراج رئیس خود داد که به دلیل رسوایی و فساد، مردم، طی اعتراضاتی خواستار استعفایش بودند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فرانسه، میه‌گومبو انخبولد، نامزد سابق ریاست جمهوری و نخست وزیر سابق مغولستان از ماه نوامبر و زمان ناکامی در تصویب رأی اعتماد به نخست وزیر کنونی، برای استعفا تحت فشار بوده است.

پنج نماینده پارلمان پیشگام درخواست استعفای انخبولد شدند که منجر به بایکوت شدن پارلمان و اختلال در فرآیندهای آن برای یک ماه شد.

هزاران معترض دسامبر سال گذشته و ژانویه امسال با تشکیل دادن اعتراضاتی خشم خود را نسبت به فساد، رشوه دادن و اختلاس از بودجه‌های دولت نشان دادند.

انخبولد متهم شده است که موقعیت‌های دولتی مانند معاونت‌های وزیر و مقام‌های دولتی را برای رسیدن به ۲۴ میلیون دلار میفروخته است.

اوایل ماه ژانویه خالتما باتولگا، رئیس جمهور مغولستان که در انتخابات ۲۰۱۷ انخبولد را شکست داد قانونی را که اجازه رأی به اخراج کردن رئیس پارلمان را می‌داد، معرفی کرد.

بی ثباتی سیاسی از مشکلات دائمی این کشور دارای دموکراسی جوان آسیای مرکزی بوده است که در سال ۱۹۹۲ بعد از دهه‌ها حکومت کمونیستی صاحب اولین قانون اساسی خود شد.

انخبولد اما اظهار کرده است که کارش را "خوب" انجام داده است و بانکداری و روابط مالی توسط او به اقتصاد کمک کرده است.

انخبولد گفت: می‌توانید شاهد این باشید که تنها یک نفر به دلیل تمام اتفاقات بدی که در ۲۰ سال گذشته اتفاق افتاده است می‌تواند مورد سرزنش قرار گیرد.

او گفت: شاید من برای اینکه مشکلات جامعه امروز را حل کنم باید خودم را قربانی می‌کردم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.