اروگوئه پیشنهاد میزبانی مذاکرات حل بحران ونزوئلا را داد

رئیس جمهور اروگوئه اعلام کرد کشورش آماده است تا میزبان مذاکرات احتمالی برای حل بحران ونزوئلا باشد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک رسانه محلی اروگوئه گزارش داد که تاباره واسکوئز، رئیس جمهور اروگوئه در گفت‌وگوی تلفنی با فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وی درمورد بحران ونزوئلا به گفت‌وگو و بحث پرداخته است.

این در حالی است که آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک نیز در تاریخ ۲۵ ژانویه اعلام کرد که کشورش آماده میانجیگری در مذاکرات میان مقامات ونزوئلا و مخالفان دولت این کشور مشروط به این که طرفین با این پیشنهاد موافقت کنند، است. نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده که از مذاکرات با مخالفانش در هر زمانی استقبال می‌کند اما با این حال خوان گوایدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا که خودش را رئیس جمهور خوانده، اعلام کرده صداقت دولت مادورو در پیشنهادش برای مذاکرات را زیر سوال می‌برد و گفته نمی‌خواهد به یک "مذاکرات جعلی" بپیوندد.

در تاریخ ۱۵ ژانویه مجلس ملی ونزوئلا اعلام کرد که نیکولاس مادورو، ریاست جمهوری را غصب کرده است و انتخابش به ریاست جمهوری در انتخابات سال گذشته میلادی نامشروع محسوب می‌شود. آمریکا و چند کشور دیگر گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسیمت شناخته و خواهان برگزاری انتخابات جدید در این کشور شده‌اند.

در این میان برخی کشورها از جمله روسیه، اروگوئه، مکزیک و ترکیه مادورو را تنها رئیس جمهور مشروع ونزوئلا دانسته و مورد حمایت قرار داده‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.