قیس خزعلی: آمریکایی‌ها یا داوطلبانه از عراق بروند یا به زور بیرونشان می‌کنیم

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد که نیروهای آمریکایی چه داوطلبانه و چه به زور باید عراق را ترک کنند.

به گزارش خبرآنی، قیس خزعلی، دبیرکل گروه عصائب اهل الحق عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس عنوان داشت: با توجه به شکست داعش، دیگر توجیهی برای ادامه حضور هزاران نظامی آمریکایی در عراق وجود ندارد و چنانچه این نیروها به خواسته ملت عراق عمل نکنند، با زور از عراق بیرون رانده خواهند شد.

وی افزود: مهمترین بهانه برای حضور نظامیان آمریکایی در عراق مقابله با خطر داعش بود و در حال حاضر این خطر از بین رفته و دیگر چه توجیهی برای حضور این نیروها در عراق وجود دارد؟

خزعلی در این باره تصریح کرد: در میان نیروهای آمریکایی امکان ماندن تعداد کمی از مشاوران و مربیان نظامی در عراق به منظور انجام مأموریت‌های لجستیکی وجود دارد اما کمیته مشترک مربوطه باید تعداد و اماکن استقرار آنها را مشخص کند. غیر از این موارد، هر مورد دیگری از سوی پارلمان، ملت و احزاب سیاسی از جمله عصائب اهل الحق عراق نقض حاکمیت کشور تلقی می‌شود و ما اجازه چنین اتفاقی را نخواهیم داد.

دبیر کل عصائب اهل الحق عراق در ادامه ضمن ابراز امیدواری نسبت به رای مجلس عراق به خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، اظهار کرد: من معتقدم که بیش از نیمی از اعضای مجلس در کل مخالف حضور نظامی آمریکا هستند. اگر آمریکا می‌خواهد حضور خود را به زور تحمیل کند و قانون اساسی و تصمیمات پارلمان را نادیده بگیرد، عراق نیز می‌تواند به همین شیوه با آن‌ها برخورد کرده و آمریکایی‌ها را با زور از کشور بیرون ‌کند اما مرحله اول سیاسی خواهد بود.

وی در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به اهدافی در سوریه نیز گفت: آنگونه که به نظر می‌رسد، عراق در درگیری میان دو قدرت مداخله نمی‌کند مگر اینکه از سوی اسرائیل مورد حمله مستقیم قرار بگیرد.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد: چنانچه رژیم اسرائیل به هر بهانه‌ای به اهدافی در داخل عراق حمله کند، عراق به عنوان کشوری مستقل از خود دفاع کرده و پاسخ ما به حمله اسرائیل نامحدود خواهد بود.

وی در پایان اظهار داشت: اگر تل‌اویو به لبنان و یا سوریه حمله کند و آنها از عراق درخواست کمک کنند، من به شخصه اولین فردی خواهم بود که به آنها پاسخ مثبت می‌دهم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.