سفیر روسیه: جنگ میان اسرائیل و محور مقاومت بعید است/ روابطمان با ایران قوی است

سفیر روسیه در لبنان ضمن تکذیب هرگونه اختلاف در ائتلاف چهارجانبه مبارزه با تروریسم که متشکل از ایران، روسیه، سوریه و عراق است، گفت که به نظرش جنگ میان اسرائیل و محور مقاومت بعید است.

به گزارش خبرآنی، الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در بیروت در جریان گفت‌وگو با شبکه المنار تاکید کرد که روابط میان ایران و روسیه بسیار قوی و مستحکم است و هرکس غیر از آن بگوید خیال‌بافی کرده است.

وی در ادامه افزود: لبنان به همکاری نظامی با روسیه و خرید سلاح‌های جدید و پیشرفته تمایل دارد اما این معامله‌ها به صورت مجانی رخ نمی‌دهد و روند مذاکرات در این چارچوب ادامه دارد.

وزیر خارجه لبنان در دفترش از الکساندر زاسپکین استقبال کرد و در جریان این دیدار دو طرف به بررسی تحولات خاورمیانه و برخی اقدامات روسیه در سوریه برای برقراری ثبات و امنیت، حل و فصل سیاسی، تکمیل روند مبارزه با تروریسم، بازگرداندن آوارگان و بازسازی این کشور پرداختند.

زاسپکین پس از این دیدار در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص توافقی که در وزارت انرژی میان شرکت "روزنفت" و لبنان برای توسعه فرآورده‌های نفتی در طرابلس صورت گرفت، گفت: این قرارداد از اهمیت بالایی برخوردار است و برای اقتصاد لبنان بسیار مهم است. ما از همکاری در این پروژه به عنوان شریکی مهم، بسیار خرسند هستیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر این که آیا این استراتژی جدید روسیه در منطقه است یا خیر گفت: ما اساساً خواهان توسعه همکاری با لبنان در تمامی زمینه‌ها به ویژه در زمینه انرژی هستیم و این مسأله به طور دائم با دولت لبنان مورد بررسی قرار می‌گیرد و آنچه که شاهدش هستیم یکی از نقاط همکاری استراتژیک بلند مدت میان دو کشور است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص این که آیا روسیه از جنگ میان اسرائیل و محور مقاومت پس از حملات اسرائیل به سوریه هراس دارد، تصریح کرد: ما بی‌وقفه خواهان آرام‌سازی امور هستیم و من معتقدم که احتمال چنین جنگی میان اسرائیل و محور مقاومت وجود ندارد اما ما باید وضعیت را آرام کنیم و باعث افزایش تنش نشیم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.