شفافیت بین‌المللی: آمریکا د

"شاخص ادراک فساد" سالانه در سازمان شفافیت بین‌المللی نشان می‌دهد، ایالات متحده برای اولین بار در یک دهه گذشته در لیست ۲۰ کشور "پاکیزه" قرار ندارد و به پایین‌ترین امتیاز در هفت سال گذشته رسیده است.

به گزارش خبرآنی، به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کشورهای درون شاخص ادراک فساد بر اساس "پاکیزگی" در حوزه فساد از صفر تا صد امتیاز رتبه‌بندی شدند و کشورهای نزدیک به امتیاز صد "بسیار پاکیزه" محسوب می‌شوند.

این سازمان جهانی که از سوی بنیادهای جامعه باز تأمین مالی می‌شود، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده از سال گذشته با چهار پله سقوط به امتیاز هفتاد و یکم رسیده است که پایین‌ترین امتیاز در هفت سال گذشته است. امتیاز آمریکا نزدیک به اوروگوئه در آمریکای جنوبی است که به ۷۰ رسید. علاوه بر این، ایالات متحده برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ از لیست ۲۰ کشور صدرنشین خارج شده است. در سال ۲۰۱۱ رتبه آمریکا ۲۲ بود.

سازمان شفافیت بین‌المللی که ۱۷۶ کشور را در لیست بررسی دارد، افزود: این کشور (ایالات متحده آمریکا) اکنون با تهدید در سیستم نظارت و تعادل خودش و همچنین اصطکاک هنجارهای اخلاقی در بالاترین سطوح قدرت مواجه است. امتیاز پایین آمریکا در شرایطی به دست آمده است که احساسات پوپولیستی افزایش یافته، جرایم مرتبط با تنفر رشد کرده، دو قطبی شدن سیاسی بیشتر شده و طولانی‌ترین تعطیلی در تاریخ آمریکا رقم خورده است.

بر اساس گزارش شفافیت بین‌المللی سوءاستفاده از اختیارات دولتی برای منافع شخصی را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد، دونالد ترامپ و سایر رهبران پوپولیست و خودکامه در این منطقه در حال تضعیف دموکراسی در کشورهایشان هستند که به صورت کلی به رتبه‌بندی ضعیف در منطقه آمریکا منجر شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.