مردم‌سالاری دینی یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است

مردم‌سالاری دینی یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری رئیس کارگروه تشکل‌های دینی و مردم نهاد ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۸ بهمن) با حضور سردار علیرضا افشار در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وی در این نشست با تبیین نقش مردم و تشکل‌های دینی در استقرار و تداوم نظام اسلامی ایران گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام متکی به مردم است و نقش مردم در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها نقشی تاثیرگذار و تعیین کننده بوده است.

رئیس هیئت عالی اندیشه‌ورزی سپاه پاسداران در ادامه به حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب همه ارکان نظام به وسیله مردم و از طریق اتنخابات شکل گرفت و با اراده و خواست مردم استقرار یافت. مردم ایران به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب پایبند هستند و در دفاع از آن، سختی‌های متعددی را پشت سر گذاشته اند.

وی همچنین به نقش مردم در دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس هنوز هم ادامه دارد و نقش جوانان ما امروز در دفاع از ارزش‌ها و دفاع از دستاورد‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی کمتر از دفاع مقدس نیست.

رئیس کارگروه تشکل‌های دینی و مردم نهاد ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: مشارکت و حضور مردم در همه صحنه ها، شعار نیست بلکه یک واقعیت است که در ۴۰ سال گذشته عینیت یافته و به تثبیت رسیده است.

وی در ادامه به موارد مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: در سال‌های پس از انقلاب اسلامی کمک مردم در عرصه محرومیت زدایی بسیار گسترده و قابل توجه بوده است. همچنین پس از انقلاب اسلامی مؤسسات خیریه در سطح گسترده فعال شده و بسیاری از دستاورد‌های اقتصادی با مشارکت و همیاری‌های مردمی به دست آمده است.

افشار بصیرت و استکبارستیزی را نیز از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی نهادینه شدن و گسترش فرهنگ استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و همچنین بالا رفتن بصیرت مردم نسبت به مباحث ملی و بین المللی است که با دین باوری و تکریم شعار دینی آمیخته است و حماسه‌هایی از جنس ۹ دی ۸۸ را رقم می‌زند.

رئیس کارگروه تشکل‌های دینی و مردم نهاد ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: همه این دستاورد‌ها با وجود هجمه‌ها و کارشکنی‌های گسترده علیه ملت و نظام ایران محقق شد.

وی در ادامه گفت: وظیفه کارگروه تشکل‌های دینی و مردم نهاد، تبیین و ارائه این دستاورد‌های عظیم مردمی است که در قالب تولیدات هنری و مستند سازی و برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف در طول سال و ایام دهه فجر صورت می‌گیرد.

برنامه «راهیان پیشرفت و آبادانی» طرحی برای انعکاس دستاورد‌های انقلاب اسلامی

سردار افشار با اشاره به اینکه این برنامه‌ها محدود به ایام دهه فجر نیست افزود: برنامه‌ای تحت عنوان «راهیان پیشرفت و آبادانی» مشابه راهیان نور برنامه ریزی شده است تا گروه‌های مختلف مردمی و رسانه‌ای از مراکز و بخش‌هایی که پس از پپیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت و رشد فابل توجهی داشته اند بازدید داشته باشند و ضمن اطلاع از این پیشرفت ها، آن‌ها را در سطح جامعه انعکاس داده و موجب افزایش امید و نشاط در جامعه شوند.

وی همچنین از برگزاری همایش ملی تجلیل از تشکل‌های های دینی و مردم نهاد فعال در طول ۴۰ سال گذشته در روز ۱۰ بهمن ماه خبر داد و اضافه کرد: این همایش به منظور قدردانی و تجلیل از تشکل‌های مردمی و موسسیات خیریه در وزارت کشور برگزار می‌گردد.

سردار افشار همچنین اظهارکرد: به منظور تقویت رویکرد مردمی برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امسال از تشکل‌های دینی و مردم نهاد برای حضور بیش از پیش در برنامه‌های ایام فجر به صورت خودجوش و مشارکتی دعوت شده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.