افزایش حقوق ۲۰ درصدی به مستمری مددجویان

افزایش حداقلی ۲۰ درصد به مستمری مددجویان

به گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص بودجه اختصاص داده شده به کمیته امداد اظهار کرد: بودجه‌ای که دولت به کمیته امداد اختصاص داده، ۱۲ درصد اضافه شده است که این افزایش با متوسط رشد کل بودجه ارائه شده توسط دولت برابر است.

وی با اشاره به اینکه دولت موافق افزایش این ۲۰ درصد است، بیان کرد: در مجلس با این افزایش موافقت شده است، اما اینکه از کدام محل بتوانند این منبع را دریافت کنند که کمیته امداد و بهزیستی را پوشش دهند در حال بررسی است.

فتاح در خصوص وام‌های قرض الحسنه عنوان کرد: دو هزار میلیارد تومان وام در تبصره ۱۶، دولت پیشنهاد کرده است و به دلیل تورم و برای اینکه تعداد وام ها کم نشود، برای افزایش آن تقاضا کردیم و مجلس هم در کلیات موافق است که رقم آن به سه هزار تا چهار هزار میلیارد تومان برسد.


بیشتر بخوانید: خبر خوش رئیس کمیته امداد در خصوص افزایش مستمری مددجویان 


وی افزود: در وام‌های قرض الحسنه تا سقف ۵ میلیون تومان از ظرفیت بانک‌ها استفاده نمی‌شود بلکه از ظرفیت صندوق قرض الحسنه خود کمیته امداد است تقریبا ۹۵ هزار نفر در نوبت دریافت وام‌های ۵ میلیون تومانی بودند که کمیته امداد این صف را برداشت و امیدواریم سال آینده هم اجازه ندهیم که همچین صفی در وام قرض الحسنه ایجاد شود و ادعا می‌کنیم که به لطف خدا طی این چند ماه گذشته این سد برداشته شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی در خصوص نزدیک شدن به ایام چهل سالگی انقلاب گفت: شاید در اوایل بحث معیشت و اغذیه که به صورت نقدی به صورت کالا تحویل می‌گرفتند مطرح بوده است؛ اما اکنون یک حالت سیستمی فنی و علمی پیدا کرده است و در واقع بخشی از تامین اجتماعی نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌شود.

وی عنوان کرد: پوشش بیمه‌ای برای ما خیلی مهم بوده است و در دنیا حتی کشور‌های پیشرفته نقاط ضعفشان در بیمه‌ها متجلی می‌شود، و من اکنون اعلام می‌کنم تمام خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از بیمه درمان‌برخوردارند.

فتاح تشریح کرد: در برابر حوادث هم تمام خانواده‌های تحت پوشش یعنی ۴ میلیون نفر، بیمه حوادث شدند که در اثر زلزله سیل و هر اتفاقی می‌توانند از بیمه استفاده کنند و از این جهت ایمن باشند.

رئیس کمیته امداد خمینی تصریح کرد: برای بیمه اجتماعی ۳۰۰ هزار از زنان سرپرست خانوار در شهر و روستا را بیمه اجتماعی کردیم و حق بیمه اجتماعی آن‌ها را خودمان پرداخت می‌کنیم؛ و اکنون چند هزار نفر بازنشسته شدند همچون تمام بازنشستگان از حقوق بازنشستگی برخوردار هستند.

وی در خصوص اقدامات برای تامین مسکن گفت: در تامین مسکن هم کار‌های موثری با حمایت دولت و مردم خیر صورت گرفته است و سال آینده می‌توانیم اعلام کنیم هیچ تیمی نخواهیم داشت که خانه‌ای مناسب نداشته باشد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.