اشتغال، کلید واژه تولید جنس نامرغوب شده است/ چوب حاکمیت باید بالای سر خودروسازان باشد

حسینی با اشاره به نامه مجلس برای تولید موتور گفت: اشتغال کلید واژه تولید جنس نامرغوب شده است.

اشتغال کلید واژه تولید جنس نامرغوب شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید حسینی دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای کشور در هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا اظهار کرد: آلودگی هوا فقط مربوط به خودرو نیست، اما بخش مهمی از عوامل آلودگی است.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای کشور با بیان اینکه وسایل حمل و نقل ۷۰ درصد آلودگی را شامل می‌شوند، گفت: آلودگی حاصل از این وسایل ۲.۸ میلیارد دلار خسارت اقتصادی به بار آورده است.

حسینی با بیان اینکه حد مجاز آلایندگی را هیأت وزیران تعیین می‌کنند، افزود: برای تعیین سطح آلایندگی فقط از اروپا کپی برداری می‌کنند و هیچ کشور دیگری را در دنیا مورد بررسی قرار نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۶ حتی یک دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری هم شماره گذاری نشده و ۱۰ هزار موتور سیکلت متوقف شدند، بیان کرد: شرکت‌های موتورسازی یک بنگاه اقتصادی هستند و هیچ‌گاه به فکر محیط زیست نیستند و چوب حاکمیت باید بالای سر خودروسازان وجود داشته باشد و اینکه انتظار داشته باشیم خودروسازان استاندارد‌های محیط زیستی را رعایت کنند امکان پذیر نیست، چون هزینه تولید آن‌ها بالا می‌رود.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای کشور با تأکید بر اینکه حاکمیت باید ابزار‌های قانونی برای کنترل خودروسازان داشته باشد، اظهار کرد: چرا باید همیشه از اروپا کپی برداری کنیم در حالی که آن‌ها تجربه‌های شکست خورده فراوانی دارند که برای نمونه می‌توان به دیزلی کردن ۵۰ درصد ناوگان خودرویی آن‌ها اشاره کرد که الان پشیمان هستند.

حسینی با بیان اینکه مقامات دولتی برای ممنوعیت پلاک گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری ۲۷ ماه مذاکره کردند، تصریح کرد: تولیدکنندگان این موتور‌ها که سالانه ۴۰۰ هزار موتور تولید می‌کردند در آن سال ۷۰۰ هزار موتور تولید و شماره گذاری کردند و وقتی که مسئله ممنوعیت پلاک گذاری موتور‌های کاربراتوری مطرح شد از مجلس نامه آمد که برای رونق اشتغال باید تولید این موتور‌ها ادامه یابد و متأسفانه اشتغال تبدیل به کلید واژه جنس نامرغوب شده است و سوال این است که مگر نمی‌توان با تولید جنس مرغوب اشتغال به همراه آورد.

انتهای پیام /

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.