مشاور بازداشت شده ترامپ از امکان همکاری با رابرت مولر خبر داد

راجر استون، مشاور پرسابقه دونالد ترامپ که اخیرا کیفرخواستی از سوی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ با روسیه برایش صادر شد، در صحبت‌هایی گفت که با وکلایش درخصوص امکان همکاری با مولر مشورت می‌کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز پنج‌شنبه یک دادگاه فدرال در واشنگتن برای راجر استون از بابت هفت فقره اتهام کیفرخواست صادر کرد و او یک روز بعد در روز جمعه بازداشت شد.

او تاکید کرده که درباره صحبت‌هایش با ترامپ که ماهیت سیاسی داشته‌اند صادقانه شهادت خواهد داد.

راجر استون به شبکه ای بی سی گفت: من بعد از مشورت با وکلایم جواب سوال را خواهم داد. اگر جرمی از سوی کسان دیگری در کمپین که من می‌شناسم وجود داشته مطمئناً صادقانه درباره آن شهادت خواهم داد، اما فعلاً تاکنون اطلاعی از این‌که چنین اتفاقی افتاده باشد ندارم. من همچنین درباره هر موضوع دیگری از جمله ارتباطات با رئیس جمهور صادقانه شهادت می‌دهم.

در کیفرخواست صادر شده علیه راجر استون، رابرت مولر تصریح داشت که استون با هماهنگی مقام‌های کمپین انتخاباتی ترامپ درصدد دریافت یکسری ایمیل‌های دزدیده شده از جانب ویکی‌لیکس بوده است.

استون در پاسخ به پرسشی درباره این اتهام که او از طریق دو واسط به تبادل پیام با ویکی‌لیکس پرداخته گفت: این ارتباطات کاملاً تبرئه‌کننده هستند.

او تاکید کرد: من در دادگاه ثابت خواهم کرد هر نوع ضعف حافظه از جانب من بدون نیت و قصد بوده و بی‌اهمیت است. من انسان هستم و ممکن است اشتباهاتی انجام دهم، اما این اشتباهات در چارچوب این تحقیقات تاثیرگذار نخواهند بود.

این در حالی است که استون روز جمعه گفته بود که بابت اتهام‌های مطرح شده علیه خود اقرار به بی‌گناهی می‌کند و شهادت دروغ علیه رئیس جمهور نخواهد داد.

او همچنین گفت: ترامپ هرگز صحبتی از این‌که او را عفو کند نکرده است.

تحقیقات رابرت مولر درباره تلاش‌های روسیه به منظور مداخله به نفع ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا تاکنون منجر به صدور احضاریه و کیفرخواست علیه چندین تن از دستیاران و نزدیکان فعلی و سابق ترامپ از جمله پل مانافورت، رئیس سابق کمپین وی، مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق او و مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.