استولتنبرگ: انتقادهای ترامپ از ناتو تاثیر مثبت داشته است

دبیرکل ناتو گفته است، انتقادهای رئیس جمهوری آمریکا از این ائتلاف تاثیر مثبتی داشته و آن را ضعیف نکرده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به صورت مکرر کشورهای عضو ناتو را بابت عدم هزینه‌کرد بیشتر در امور دفاعی خودشان مورد انتقاد قرار داده است.

وی پیش از آنکه به عنوان رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد کند، ناتو را منسوخ اعلام کرده و سال گذشته میلادی هم درباره خروج آمریکا از این ائتلاف نظامی صحبت کرده بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به شبکه خبری فاکس‌نیوز روز یکشنبه گفت: ترامپ کاملاً شفاف عمل کرده و به ناتو متعهد است. او چند روز قبل و حتی در نشست ژوئیه ناتو این را به صورت شفاف مطرح کرد. او همچنین صراحتاً گفت که متحدان ناتو به سرمایه گذاری بیشتر نیاز دارند. در نشست ژوئیه سال گذشته میلادی، ما بر انجام اقدامات بیشتر تاکید کردیم و حالا شاهد نتایج هستیم.

اعضای ناتو در ۲۰۱۴ برای هزینه‌کرد دو درصد از تولید ناخالص داخلی در امور دفاعی تا ۲۰۲۴ توافق کردند اما حدود نیمی از آنها به این روند پایبند نبوده‌اند.

استولتنبرگ همچنین گفت که تا پایان ۲۰۲۰، متحدان ناتو ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر در جهت هزینه‌های دفاعی صرف می‌کنند و ادامه داد: ما شاهد پول واقعی و نتایج واقعی هستیم. ما دیدیم که این پیام واضح از سوی ترامپ چه تأثیری دارد. متحدان ناتو صحبت‌های ترامپ را شنیدند و حالا آنها در جهت آن گام برداشته‌اند. این خبر خوبی است که ما شاهد به اشتراک گذاری عادلانه مسئولیت‌ها و هزینه‌ها هستیم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.