حسن‌نژاد: حقوق‌ کارکنان دولت باید ۴۰ درصد افزایش پیدا کند/مصری: باید قدرت خرید مردم را حفظ کنیم

گفت‌وگوی ویژه خبریبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب (یکشنبه، ۷ بهمن ماه) با موضوع افزایش حقوق کارکنان دولت، با حضور عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای برنامه مصری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت گفت: ما جلسات مکرری با کمیسیون تلفیق برای بررسی گزینه‌های مختلف داشتیم تا بهترین گزینه انتخاب شود. یکی از چالش‌های جدی ترکیب بین گروه‌های حقوق بگیر است که باید تناسبی بین آن‌ها ایجاد شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: در لایحه بودجه فقط حقوق کارکنان دولت را داریم اما در واقعیت جامعه کارکنان کشوری، لشکری، کارکنانی که تابع قانون کار یا تامین اجتماعی، مستمری بگیران کمیته امداد خمینی «ره» و سازمان بهزیستی هم هستند و در کنار اینها  بازنشستگان را هم داریم؛ لذا مهم‌ترین موضوع این است که برای همه حقوق بگیران ثابت باید یک نظمی وجود داشته باشد و تفاوت معناداری در دریافتی آن‌ها ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه نظام عادلانه توزیع وجود ندارد، بیان کرد: مشکل صرفا افزایش حقوق نیست ما باید قدرت خرید مردم را حفظ کنیم، این قدرت خرید ممکن است هم با افزایش حقوق و هم با کاهش قیمت‌ها صورت بگیرد.

حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: افزایش حقوق کارکنان دولتی ۲۰ درصد بوده است چرا که طبق قانون و منطق دولت باید عددی پیشنهاد کند که تورم را پوشش دهد؛ از طرفی تورم نقطه به نقطه تاکنون ۴۰ درصد است و پیش بینی افزایش آن تا ۵۰ درصد تا پایان سال هم مطرح شده است.

وی افزود:به نظرم ما باید حدود ۴۰ درصد افزایش حقوق می‌داشتیم چرا که به عنوان حاکمیت و کارفرما نباید اجازه دهیم سفره مردم کوچک شود.

حسن نژاد ادامه داد: چند مورد در بودجه ۹۸ با چالش مواجه شده و تصمیمی درباره آن گرفته نشده است که می‌توان به دستمزد و نحوه دریافت مالیات، نرخ ارز کالا‌های اساسی، نرخ بنرین و ... اشاره کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: حقوق‌ها باید به یک میزان افزایش پیدا کند اما مالیات‌ها طبقه بندی شود.

در ادامه مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور طی ارتباط تلفنی گفت: دولت در لایحه بودجه ۹۸ مبنا را برای افزایش ضریب حقوقی ۲۰ درصد یکسان برای تمامی کارمندان و بازنشستگان منظور کرده است و موضوع دیگر مالیات پلکانی برای حقوق بالاتر مطرح شده است.

این خبر تکمیل می‌شود...

برچسب ها :

کارکنان افزایش

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.