نماینده مجلس نمی‌تواند مدافع منافع ملی کشور باشد/ضابطه انتصابات در کشور ما صحیح نیست/ امروز جزو ۲۰ قدرت دفاعی جهان هستیم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: خاستگاه و ساختار مجلس طوری است که اصلا نماینده نمی‌تواند مدافع منافع ملی کشور باشد.

نماینده مجلس نمی‌تواند مدافع منافع ملی کشور باشد/ضابطه انتصابات در کشور ما صحیح نیست/ امروز جزو ۲۰ قدرت دفاعی جهان هستیمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز در محل دفتر مرکزی این تشکل با حضور اعضای جامعه و محمد رضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین و مهرداد بذرپاش برگزار شد.

محمد رضا باهنر در این نشست ضمن تسلیت ایام عزای حضرت زهرا (س) گفت: در امسال که انقلاب به ۴۰ سالگی خود می‌رسد، باید کارنامه مطلوبی از خود ارائه دهد. الان ۸۰ درصد از جمعیت ما قبل از انقلاب را درک نکرده‌اند. به صورت طبیعی سوال دارند و می‌گویند که انقلاب برای ما چه کرده است؟ اگر نبودید، امروز چه می‌شد؟ امروز این عزیزان باید قانع شوند و حق هم با آن‌هاست.

وی افزود: امروز در جلسه یک نفر از نسل بعد از انقلاب را دعوت کردیم. در همین راستا از آقای بذرپاش دعوت کردیم. در جلسه امروز قرار است تا عملکرد انقلاب را ارائه کنیم و نمی‌خواهیم به هیچ وجه به دولت یا مجلس خاصی توجه کنیم. حال ضعف‌هایی هم داشتیم که قصور بوده و کم کاری ما که باید انجام می‌دادیم. امروز یکی از ایراداتی که به ما می‌گیرند این است که چرا به صندلی‌ها چسبیده‌اید که این هم مطالبه بر حقی است.

وی با اشاره به صحبت‌های بذر پاش مبنی بر قیاس زمانی یا مکانی انقلاب اسلامی گفت: اگر ما خود را با ۴۰ سال قبل مقایسه کنیم قطعا همان سوال نسل‌های بعد انقلاب دوباره مطرح می‌شود، اگر از ساخت جاده‌ها و خانه‌ها بگوییم، این نمی‌شود گزارش، زیرا هر کشوری در چند سال پیشرفت می‌کند و کشور‌هایی که حکمرانی‌های دموکراتیک داشته‌اند نیز طبعا به چنین پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند.

با هنر با بیان اینکه در بسیاری از شاخص‌ها رتبه ایران به شدت اصلاح شده است، ادامه داد: تعداد زیادی از شاخص‌های سنجش رتبه هایمان در چهل سال قبل آن ثبت شده است، این‌ها همه آمار‌هایی است که نهاد‌های بین‌المللی و صندوق بین المللی پول ارائه می‌دهند. در حوزه ضریب مصرف انرژی واقعا عقب هستیم، اما در زمینه ورزش همچون فوتبال توانسته‌ایم به رتبه ۱۵ جهان دست یابیم که پیشرفت خوبی است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به تحریم‌های سنگین نظامی و حتی تحریم‌های ناشی از استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای علیه ایران گفت: علیرغم تحریم‌ها هم اکنون از نظر نظام دفاعی و امنیتی توانسته‌ایم رتبه‌های هجدهم الی بیستم جهان را کسب کنیم که واقعا پیشرفت چشمگیری است آن هم درشرایطی که همه می‌دانند تمام ترقه بازی‌ها و انفجار‌هایی که در کشور‌های نزدیک و حتی مرز‌های نزدیک ایران روی می‌دهد، همگی هدفشان ایران است که به پشتوانه نیرو‌های قوی اطلاعاتی، سربازان گمنام و قوای امنیتی قابل توجه، امکان نفوذ به ایران برای دشمنان میسر نشده است.

وی در ادامه با تاکید بر وجود نظام سیاسی مردم سالاری دینی در ایران، گفت: این هم یکی دیگر از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی است که در سایر کشور‌ها بسیار کمرنگ و حتی دیده نشده است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما به واقعیتی پذیرفته شده تحت عنوان انتخابات دست یافته‌ایم که در آن حق انتخاب و اداره امور کشور به شکل واقعیتی پذیرفته شده در میان همه شهروندان، به دست خود مردم و پای صندوق‌های رای است، انتخاباتی سالم و نتیجه بخش که در منطقه بی نظیر و در دنیا رکورد دار است.

باهنر ضمن تاکید بر اینکه نظام بروکراتیک کشور را در این سال ها اصلاح نکردیم، تاکید کرد: نظام اداری مان از زمان شهید رجایی بهتر که هیچ بدتر هم شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز نظام ما در انتخابات بسیار خوب پیشرفت کرده و مردم امروز می‌دانند که برای تغییر باید پای صندوق رای بروند. البته نظام اداری، تامین اجتماعی و سیاسی ما هنوز به خوبی کار نمی‌کنند و در نظام سیاسی هم نیاز به چند حزب بزرگ و کارآمد داریم که فعلا وجود ندارد.

وی ادامه داد: نظام آموزشی هم ضعف‌های قابل توجهی دارد برای مثال یک زمانی به علت کمبود نیروی متخصص، پزشکان از هند و بنگلادش می‌آمدند و در تهران ویزیت می‌کردند، اما امروز آنقدر تعداد پزشکان و متخصصان زیاد شده که هم اکنون کلی پزشک بیکار در کشور داریم و حالا مساله اعتیاد و تعداد سرپرست‌های زن خانوار نیز جای بحث دارد.

باهنر افزود: نظام قضایی کشور هنوز روی غلتک نیفتاده، هر رییس قوه‌ای آمده گفته من مخروبه تحویل گرفتم و نظام قضایی در افکار عمومی به عنوان خانه عدل شناخته نشده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه تریبون‌های نظام ناکارآمدی و فساد را القا می‌کنند، عنوان کرد: ۴۰ درصد ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه بانک سرمایه مال فرهنگیان است، ولی در دادگاه می‌گویند حق فرهنگیان را خورده اند.

باهنر افزود: مجلس خاستگاه و ساختارش طوری است که اصلا نماینده نمی‌تواند مدافع منافع ملی کشور باشد. چون منافع منطقه‌ای، بومی، قومی، جنسیتی و... آنقدر بر عملکرد یک نماینده تاثیر می‌گذارد که نمی‌تواند از منافع ملی دفاع کند. خیلی از نمایندگان مجلس که در مجلس به نفع منافع ملی حرف زده‌اند رای نیاورده‌اند و حتی بعد از رفتن به حوزه انتخابیه خود با کفش به او حمله می‌کنند.

وی گفت: ضابطه انتصابات در کشور ما صحیح نیست. در مسائل سیاسی، اقتصادی و... رشد پلکانی وجود ندارد. امروز می‌گوییم برخی مدیران را چگونه نصب کرده‌اید، دلیل منطقی برای توجیه ندارند، برخی مدیرانی که نصب شده اند نمی‌دانند میزان ذخیره صندوق ذخیره فرهنگیان چند صفر دارد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.