همراهی تعزیرات و دادسرا برای نظارت بر بازار گوشت

همراهی تعزیرات و دادسرا برای نظارت بر بازار گوشتمحمد‌علی اسفنانی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در حاشیه امروز یکشنبه  ۷ بهمن‌ماه در مجلس و در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع واردات گوشت به کشور گفت: جلسه‌ای با حضور دادستان تهران برای بررسی موضوعات مربوط به واردات گوشت برگزار شد.

وی ادامه داد: تعزیرات حکومتی معتقد است که رصد نحوه توزیع گوشت به درستی انجام نمی شود و متاسفانه گاهی در حوزه واردات گوشت شاهدیم که برخی از مراکزی که گوشت مصرف نمی‌کنند هم حواله‌های دریافت می‌کنند.

اسفنانی تاکید کرد: این موضوع یعنی ورود دلالی به بخش توزیع گوشت و این مراکز بعد از دریافت حواله‌های گوشت آنها را با قیمت آزاد در بازار می‌فروشند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران اظهار کرد: در برخی رستوران‌ها هم گوشت وارداتی که به منظور تنظیم بازار باید به صورت مستقیم در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد، مصرف می‌شود یعنی رستوران‌ها گوشت را با قیمت کم دریافت و با قیمت بالا عرضه می‌کنند

وی با بیان اینکه بر اساس تمهیداتی که اندیشیده شده قرار است به شدت جلوی قاچاق گوشت گرفته شود گفت: مهمترین موضوع تاثیر گذار بر گرانی گوشت، خروج و قاچاق دام زنده از کشور است که رقم قابل توجهی دارد.

اسفنانی تصریح کرد: قرار است برای کاهش قیمت گوشت ۱۵۰ هزار راس دام به صورت زنده وارد کشور شود، همچنین در بحث توزیع گوشت هم قرار است اختیار توزیع در دست کشتارگاه و اتحادیه مربوطه قرار داده شود

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران اظهار کرد: طرحی را هم برای ساماندهی نظارت بر توزیع گوشت قرار است از امروز با همراهی دادسرای تهران انجام دهیم که بر اساس آن روزانه ۱۰ واحد گشت به سطح شهر تهران و بازار‌های هدف اعزام می‌شوند تا نظارت کافی برای جلوگیری از تخلفات وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با وجود این تمهیدات قیمت گوشت کاهش پیدا کند و گوشت توزیعی در اختیار افرادی که استحقاق دارند، قرار بگیرد.

اسفنانی همچنین بیان کرد: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده در تعزیرات حکومتی استان تهران قرار است از انتقال دام زنده از استانی به استان دیگر جلوگیری شود و واردات دام زنده هم عمدتا به تهران باشد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.