مصوبه کمیسیون تلفیق درباره پرداخت تسهیلات به مقامات در سال 98

به گزارش خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98، پیش از ظهر امروز (یکشنبه، 7 بهمن) در نشست خبری در تشریح جزئیات مصوبات این کمیسیون، گفت: در یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق، مقرر شد که 5 هزار میلیارد تومان از بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی که بابت خرید اعتباری مسکن مهر دریافت شده بود، بخشیده شود و به عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی تلقی شود.  این رقم به عنوان سرمایه دولت در بانک مسکن منظور شود.

وی افزود: در مصوبه دیگری، وزارت ارتباطات مکلف شد، ظرف 3 ماه با همکاری وزراتخانه‌‌های نیرو، جهاد کشاورزی و نفت نسبت به انجام زیرساخت اندازه‌گیری پیشرفته در شبکه ملی اطلاعات به نحوی اقدام کند که اطلاعات مصرف آب چاه‌های کشاورزی با کنتورهای پیشرفته به‌طور همزمان در این شبکه قابل رؤیت و مدیریت باشد.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98 اضافه کرد: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، مقرر شد 100 درصد وجوه اخذ شده از محل بازپرداخت وام‌های دانشجویی از سال 1385 تا پایان سال 97، به عنوان کمک تلقی شود و در افزایش سرمایه و منابع مالی صندوق‌های رفاه دانشجویان منظور شود تا امکان پرداخت وام مناسب‌تر برای صندوق رفاه دانشجویان به وجود آید.

مفتح تأکید کرد: در بخش دیگری از این جلسه مقرر شد؛ شرکت‌های بیمه 300 میلیارد تومان از اصل حق بیمه‌های شخص ثالث دریافتی را به صورت هفتگی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کنند تا از این طریق در اختیار سازمان راهداری، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس کشور قرار گیرد تا در جهت ایمن‌سازی جاده‌ها، کمک‌رسانی به افراد مصدوم در جاده‌‌ها و .. مصرف شود.

وی افزود: در بحث درآمدی قرار شد 10 درصد به عوارض گمرکی و سود بازرگانی لوازم آرایشی اضافه شود. مقرر شد این مبلغ حدود 16 میلیارد تومان پیش‌بینی شود؛ 50 درصد برای کمک به خرید پروتز حلزون گوش برای کسانی که به آن نیاز دارند، اختصاص یابد و 50 درصد بقیه برای کمک به درمان بیماران خاص نظیر پروانه‌ای و اینگونه بیماران نادر در درمان اینها، استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98 ادامه داد: در مصوبه دیگری مقرر شد که تسهیلات به مقامات نیز مانند کارکنان همان دستگاه مربوطه پرداخت شود و این طور نباشد که شرایط بهتری برای مقامات به منظور دریافت تسهیلات فراهم شود.

این خبر تکمیل می‌شود..

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.