گردهمایی گروه‌های فلسطینی در مسکو برای بحث درباره آشتی ملی

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در روسیه اعلام کرد که گروه‌های فلسطینی برای رایزنی بر سر پرونده آشتی فلسطین ۱۱ فوریه به مسکو می‌روند.

به گزارش خبرآنی، عبدالحفیظ نوفل، سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: اندیشکده پژوهش‌های شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه از شماری از گروه‌های فلسطینی دعوت کرده تا جهت رایزنی درباره آشتی و حل اختلاف میان گروه‌های فلسطینی به مسکو بروند.

وی در ادامه افزود: گروه‌هایی که از آنها دعوت شده، جنبش فتح و حماس، جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین و جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، اتحاد دموکراتیک فلسطین (حزب فدا)، جبهه نبرد خلق فلسطین و جبهه ابتکار ملی فلسطین هستند.

نوفل همچنین گفت: این رایزنی از یازدهم فوریه آغاز می‌شود و دو الی سه روز به طول می‌انجامد و با دیدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پایان خواهد یافت.

این دیپلمات فلسطینی خاطرنشان کرد: این اقدام روسیه تلاش جدی برای شکستن رکود ایجاد شده در مسأله آشتی گروه‌های فلسطینی برای تقویت نقش مصر در این قضیه است زیرا که جایگزینی برای این نقش وجود ندارد.

دولت روسیه ماه دسامبر گذشته اعلام کرد که آماده برگزاری نشست و رایزنی میان جنبش فتح و حماس در مسکو است تا پرونده آشتی آن‌ها به نتیجه برسد.

قرار بود اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ۱۵ ژانویه به مسکو سفر کند ولی این سفر به تعویق افتاد.

اختلاف و دودستگی میان جنبش فتح و حماس از سال ۲۰۰۷ آغاز شد. این دو جنبش در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷ توافق آشتی در قاهره امضا کردند اما به خاطر اختلافات زیاد درخصوص چندین پرونده این توافقات به صورت کامل عملی نشد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.