وضع محدودیت‌های جدید برای تبلیغات در فضای مجازی در آستانه انتخابات تایلند

نظامیان حاکم بر تایلند با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات این کشور محدودیت‌های شدیدی برای تبلیغات انتخاباتی در شبکه‌های اجتماعی اعمال کردند.

به گزارش خبرآنی به نقل از آسوشیتدپرس، احزاب سیاسی تایلند می‌گویند این محدودیت‌ها مغایر با آزادی بیان بوده و تأثیر مستقیم آنها بر فعالیت‌های رأی دهندگان جوان است. اخیراً بعد از مدت‌ها تأخیر اعلام شد که انتخابات تایلند سرانجام در تاریخ ۲۴ مارس برگزار خواهد شد. این اولین انتخابات در این کشور از زمانی است که ارتش تایلند در سال ۲۰۱۴ در یک کودتای بدون خونریزی قدرت را تصاحب کرد. با این حال کمیسیون انتخاباتی تایلند خط مشی‌های سخت گیرانه جدیدی را برای تبلیغات سیاسی منتشر کرده است.

این کمیسیون در این قوانین جدید تمرکز ویژه‌ای را به رسانه‌های اجتماعی داشته و در همین راستا هر گونه پستی که حاوی چیزی به جز اسامی، تصاویر و بیوگرافی‌ها به همراه نام حزب سیاست‌های مطرح و شعارها باشند در شبکه‌های اجتماعی ممنوع است.

گمان برده می‌شود که این قوانین هدف‌شان برخورد با احزاب مترقی جدیدتری است که اتکای زیادی به شبکه‌های اجتماعی به منظور تبلیغ و اشاعه پیام‌شان دارند.

این محدودیت‌های جدید تحت عنوان "توسعه قوانین سخت گیرانه مبارزه با جرایم رایانه‌ای" اعمال شده است؛ قوانینی که بر طبق آن افراد را می‌توان صرفاً به سبب انتشار هر نوع محتوایی که انتقاد آمیز یا آسیب رسان از سوی مقامات شناخته شود، دستگیر کرد.

حتی گزارش شده که از احزاب خواسته شده هر گونه پستی در شبکه‌های اجتماعی که ناقض این قوانین باشند را نباید «لایک» کنند. آنان همچنین از این احزاب خواسته‌اند که نباید اطلاعات دروغ منتشر کرده و به نحوی دیگر احزاب و کاندیداها را مورد بدنامی و افترازنی قرار دهند. همه احزاب مجبور هستند هر گونه کانالی که در شبکه‌های اجتماعی راه می‌اندازند را نزد کمیسیون انتخابات ثبت کنند و در غیر اینصورت با مجازات جریمه و زندان روبرو خواهند شد.

یک کمیته ویژه نیز از سوی کمیسیون انتخابات تعیین شده که ماموریتش نظارت و تبلیغات اینترنتی و مباحث سیاسی در فضای مجازی در دوره پیش از انتخابات است. این تدابیر سبب شده بسیاری آزاد و عادلانه بودن تبلیغات انتخاباتی در تایلند را زیر سوال ببرند.

یکی از احزاب مترقی جدید به نام "حزب آینده پیشرو" مدعی است که صدای نسل جوان تایلندی‌هاست و از شبکه‌های اجتماعی به عنوان بخشی کلیدی از راهبرد تبلیغاتی‌اش استفاده می‌کند تا رأی دهندگان را جمع کند. با این حال این حزب محدودیت‌های جدیدی که برای رسانه‌های اجتماعی در تایلند وضع شده را محکوم کرده و آن را مبهم و سردرگم کننده خوانده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.