مسکو: تونس از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت کند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو امیدوار است که تونس از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با خمیس الجهیناوی، وزیر خارجه تونس گفت: این مساله در الجزیره و مراکش نیز مورد گفت وگو قرار گرفت. ما می‌خواهیم که تونس از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به خصوص در نشست آتی این اتحادیه که قرار است در ماه مارس در این کشور برگزار شود، حمایت کند.

لاوروف در حال حاضر در تونس به سر برده و با مقامات مختلف این کشور دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

هم چنین وزرای خارجه روسیه و تونس بر تقویت همکاری در مقابله با تروریسم توافق کردند.

لاوروف اعلام کرد: ما توافق کردیم که همکاری‌ها در حوزه مبارزه با تروریسم را در چارچوب سازمان ملل و روابط دو کشور گسترش دهیم.

او در ادامه اظهاراتش افزود: تونس یک شریک قابل اعتماد است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه از دولت تونس به خاطر برقراری ثبات در این کشور تمجید کرد. روسیه می‌خواهد که ثبات بیشتری در آفریقای شمالی برقرار شود.

خمیس الجهیناوی نیز گفت: اتحادیه عرب طرفی است که تصمیم به تعلیق عضویت سوریه گرفت و اکنون نیز تنها طرفی است که درباره بازگشت سوریه تصمیم خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: سوریه کشوری عربی است و عضو جهان عرب است. ما از تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه حمایت می‌کنیم. سفارت تونس در دمشق اکنون باز است و کنسولگری نیز در دمشق وجود دارد.

الجهیناوی تأکید کرد که کشورهای عربی در نشست سران عرب در تونس که مارس برگزار خواهد شد موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.