معاون وزیر خارجه روسیه: گفتگوهای سازنده با آمریکا درباره شبه‌جزیره کره داشتیم

معاون وزیر خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که سفرش به آمریکا برای بررسی اوضاع در شبه جزیره کره سازنده بوده و ممکن است به همکاری در پیشرفت در روابط واشنگتن و مسکو بینجامد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایگور مورگولف، معاون وزیر خارجه روسیه پس از گفتگو با استفن بیگان، فرستاده ویژه آمریکا در کره شمالی گفت: این دیدار سازنده بود. ما درباره اوضاع کنونی در شبه جزیره کره و دورنماهای حل این مشکلات گفتگو کردیم.

کره شمالی و آمریکا اخیراً جلساتی را برای تحقق اعلامیه سنگاپور در خلع سلاح اتمی پیونگ‌یانگ در ازای رفع تحریم‌ها آغاز کرده‌اند.

مورگولف در جریان گفتگو با بیگان گفت که طرف روسی موضع مسکو را که تحریم‌ها علیه کره شمالی باید برداشته شود، تأیید می‌کند.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که احساس می‌کند مواضع واشنگتن و پیونگ‌یانگ در مساله خلع سلاح اتمی به نظر به سمت جلو پیش می‌رود.

مورگولف همچنین توضیح داد که آمریکا قبلاً گفته که خلع سلاح اتمی کره شمالی به شکلی یکطرفه است، درحالیکه کره شمالی ترجیح داده تا آن را به صورت تدریجی و بر اساس اقدامات آمریکا انجام دهد.

وی ادامه داد: البته همکاران آمریکایی در حال حاضر در حال بررسی توالی این اقدامات هستند.

طرف روسی همچنین به دیپلمات‌های آمریکایی تاکید کرد که خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره باید اقدامی جامع با حضور سایر کشورهای منطقه در مذاکرات گروه شش جانبه در کنار همکاری گسترده‌تر سازمان ملل باشد.

مورگولف ادامه داد: ما به دنبال نقش بیشتر سازمان ملل درباره شبه جزیره جزیره کره هستیم. مذاکرات درباره کره شمالی به نفع تقویت روابط آمریکا و روسیه است. فکر می‌کنم که گفتگوی ما درباره کره شمالی یک اقدام مثبت است و به پیشبرد شرایطی جامع و همکاری بین روسیه و آمریکا می‌انجامد.

وی ادامه داد، بیگان نیز در پایان تأیید کرده که آمریکا به نقش روسیه ارزش می‌نهد و مسکو را عضوی حیاتی در روند خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره می‌داند.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین توضیح داد که سفرش به آمریکا در واکنش به سفر بیگان به مسکو در اکتبر ۲۰۱۸ و گفتگوها در واشنگتن دی. سی بود که دومین دور چنین رایزنی‌هایی با فرستاده ویژه آمریکا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد، بیگان دعوت سفر به روسیه را برای تداوم گفتگوها در بهبود شرایط در شبه جزیره کره پذیرفته است.

مارک لمبرت، معاون بیگان نیز قرار است در ماه آتی میلادی یا مارس به روسیه برود.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین ادامه داد، فرستاده ویژه چین در امور کره شمالی قصد دارد تا در فوریه سال جاری میلادی به مسکو برود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.