رشد ۸ برابری در عرصه بازی‌های آسیایی و المپیک بعد از پیروزی انقلاب

رشد ۸ برابری در عرصه بازی‌های آسیایی و المپیک بعد از پیروزی انقلاببه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب با موضوع توسعه و تداوم موفقیت‌های ورزشی برگزار شد.

در ابتدای برنامه محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: ما در ۴۰ سال پس از انقلاب شاهد یک رشد موشکی در عرصه‌های مختلف در کشور بوده‌ایم و علیرغم مشکلات عدیده و تحریم‌هایی که دشمنان برای ما ایجاد کردند در عرصه‌های مختلف ورزشی رشد قابل قبولی داشته ایم.

وی افزود: اکنون ما بیش از سه میلیون نفر ورزشکار در کشور داریم که در طی سه دهه اخیر در عرصه‌های مختلف به افتخار آفرینی کرده‌اند، در گذشته و پیش از پیروزی انقلاب تعداد متخصصان و تحصیل‌کردگان در عرصه ورزش به تعداد انگشتان دست بود، اما اکنون فارغ التحصیلان بسیاری در حوزه ورزش و تربیت بدنی داریم.

داورزنی تصریح کرد: در سال‌های پس از انقلاب و در عرصه‌های بازی‌های آسیایی و المپیک رشد ۶ تا ۸ برابری داشته‌ایم و این آمار برای کشور ما که همواره در معرض تحریم‌ها و تهدید‌ها قرار داشته و دارد فوق‌العاده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران ما در رشته‌های تکواندو، ووشو و کبدی توانسته‌اند به مقام قهرمانی در جهان دست پیدا کنند و سطح ما در ورزش‌های دیگری مانند کشتی و شطرنج با پیش از انقلاب قابل قیاس نیست.

در ادامه برنامه مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در گذشته و پیش از انقلاب خانواده‌ها به دنبال ورزشکار شدن فرزندانشان نبودند، اما امروز تغییر نگرش بسیاری ایجاد شده و خانواده‌ها مطالبه‌گر رشد ورزشی فرزندان خود بوده و در مسابقات دانش آموزی آن‌ها را به صورت معنوی، تجهیزاتی و انگیزشی حمایت می‌کنند.

وی گفت: ۹۱ سال از اجباری شدن ورزش در مدارس می‌گذرد که ۵۱ سال آن پیش از انقلاب و ۴۰ سال آن نیز به پس از انقلاب اختصاص دارد و ما با تمام مشکلات رشد خوبی در این عرصه داشته‌ایم، کل نیرو‌های متخصص ورزشی در سال‌های پیش از انقلاب ۵۰۰ نفر بودند، اما اکنون فقط ۵۰۰ دانشجوی دکتری در این عرصه داشته و ۳۵ هزار نیروی متخصص در حوزه‌های ورزش فعالیت می‌کنند، همچنین ۲۰۰ دانشگاه تربیت بدنی نیز در کشور به تربیت متخصصان ورزش می‌پردازد.

در ادامه مصطفی آجرلو کارشناس ورزشی اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته و در حوزه ورزش قهرمانی پیشرفت خوبی داشته ایم و توانسته ایم نمره قبولی را کسب کنیم، اما در حوزه ورزش حرفه‌ای در مرحله شبهه حرفه‌ای قرار داریم.

وی افزود: در حوزه ورزش همگانی نیست به سطح خوبی دست یافته2ایم، اما باید تلاش کنیم تا به نقطه مطلوب دست یابیم لذا بهتر است به جای توسعه بیمارستان‌ها با سرمایه گذاری در حوزه ورزش به پیشگیری بپردازیم.

آجرلو تصریح کرد: در سال‌های ۶۹ تا ۷۰ زیرساخت‌های خوبی برای توسعه رشته‌های ورزشی ایجاد شد، اما بعد از آن نیز نگرش علمی پدید آمد، بدون در نظر گیری استادیوم آزادی توسعه زیر ساخت‌های ما به هیچ عنوان قابل قیاس با پیش از انقلاب نیست.

این کارشناس ورزشی بیان کرد: ما در طی سال‌های گذشته ۸۰ هزار فضای سرپوشیده و ورزشی ساخته ایم و ۳ تا ۴ هزار فضای ورزش نمیه کاره نیز وجود دارند که باید برای تکمیل آن بخش خصوصی وارد عمل شود.

وی گفت:موفقیت ما در عرصه ورزش در سال‌های پس از انقلاب بسیار چشم گیر بوده و اکنون حرفی برای گفتن داریم.

حمیدی ادامه داد: در بحث زیر ساخت‌ها سرمایه گزاری خوبی انجام شده و اگر ما اکنون نظاره گر افتخارات هستیم این امر حاصل سه دهه سرمایه گزاری است.

وی بیان کرد:در سال ۶۴ وقتی می‌خواستیم کار را در وزارت ورزش شروع کنیم به بررسی وضعیت نیروی انسانی پرداختیم و تنها ۴ درصد نیرو‌ها دیپلم و بالای دیپلم بودند، لذا متوجه شدیم که با این وضعیت نمی‌توان جهش زیادی انجام داد.

در حال تکمیل...

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.