توجه به کشاورزی شهری از عوامل تمایز شهرهای توسعه یافته است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه کشاورزی شهری در کاهش آلودگی های محیطی تاثیر زیادی دارد، گفت: کشاورزی شهری علاوه بر ارتقای سلامت روحی و جسمی شهر وندان در توسعه اقتصاد خانواده های ساکن شهر هم تاثیر دارد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی شهری توانسته باعث فعالیت و سرزندگی افراد معلول، کم توان، مسن و بازنشسته ساکن شهرها شود، گفت: کودکان و خردسالان نیز در فضاهای ناشی از کشاورزی شهری علاوه بر بازی  با  برخی ابعاد طبیعت هم آشنا شده و آنها را کشف می کنند که در بروزخلاقیتهای آنان تاثیر مناسبی دارد.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه توجه به کشاورزی در شهر اکنون علاوه بر صاحب نظران حوزه کشاورزی و باغداری مورد توجه پژوهشگران و برنامه ریزان حوزه مدیریت شهری و شهرداری های برخی کشورها هم قرار گرفته، گفت: با توجه به اینکه در برخی استانهای کشور کشاورزی از عوامل اصلی تولید درآمد مردم می باشد و در حاشیه برخی شهرهای بزرگ هم فعالیتهای کشاورزی و باغداری بصورت حرفه ای انجام می شود، لذا ابعاد مختلف این موضوع باید در کانون توجه شهرداری ها و شوراهای این استانها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کشاورزی شهری نه‌تنها محصولات تازه و مغذی را برای مصرف‌کنندگان شهری فراهم می‌سازد، بلکه می‌تواند تعدادی از شهروندان جویای کار را نیز مشغول کار کند، اضافه کرد: توسعه این حوزه نیازمند اتخاذ سیاست‌های مناسبی از سوی دولت و شهرداریهاست.

وی همچنین گفت: معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور این آمادگی را دارد تا در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی و مراکز علمی، تحقیقاتی زمینه لازم برای توسعه اصولی و علمی کشاورزی شهری را با لحاظ نمودن حساسیت ها و پیوست های خاص آن از سوی شهرداری ها فراهم نماید.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.