آذریجهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح کرد؛
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذریجهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره تغییر قیمتهای اپراتورها، گفت: اپراتورها تغییر قیمت بستههای خود داده بودند که مورد اعتراض مردم قرار گرفت، لذا ما به این موضوع ورود و آن را بررسی کردیم.
وی افزود: پس از بررسی متوجه شدیم که تغییرات قیمت اپراتورها به لحاظ دخل و خرج خود، اجتناب ناپذیر بوده، اما با توجه به رعایت حقوق مصرف کنندگان، جلسه مفصلی را با آنها درباره این افزایشها برگزار کردیم؛ سیاست ما بر این بود که اپراتورها از طریق کاهش قیمت تمام شده محصولات خود به کنترل هزینهها برسانند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: هزینههای بسیار زیادی از جمله هزینه تبلیغات میتوانست مدیریت شود، مجموع هزینه تبلیغات به طور کلی در اپراتورها یعنی مجموع شرکتهای مخابرات ایران، همراه اول، ایرانسل، رایتل سال گذشته به ۲۵۰ میلیارد تومان پول رسیده است.
آذریجهرمی درباره کل افزایش تعرفههای این شرکتها گفت: متاسفانه اثر درآمدی این تعرفهها، کمتر از ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است. ما از این اپراتورها خواستیم تا تبلیغات خود را کنترل کنند. بهترین تبلیغ برای مردم ارائه خدمات خوب و با کیفیت است که در حال حاضر اپراتورها این کار را انجام میدهند، البته حوزههای دیگر هم مثل حوزه استفاده از اشتراکها، شامل این قضیه میشوند، متاسفانه در سطح شهر برای ۳ اپراتور، سه دکل که هر کدام ۳ هزینه متفاوت دارند دیده میشود که اینها باید مدیریت شوند.
وی با تأکید بر اینکه اپراتورها باید قیمتهای محصولات خود را کاهش دهند، گفت: از یک ماه پیش که ما با اپراتورها درباره این قضیه صحبت کردیم، آنها فرآیند کاهش قیمت محصولات خود را آغاز کردند، اولین گام آنان این بود که هر دو اپراتور قیمت بستههای اینترنتی و محصولات خود را که ۱۰ درصد افزایش داده بودند، کاهش داده و متناسب با حجم مصرفی تعیین کردند.
این خبر حال تکمیل است....