شیوه تقسیط پلکانی بدهی معوق کارفرمایان به سازمان تأمین اجتماعی

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوه نامه فرآیند تقسیط پلکانی دیون معوق کارفرمایان (تقسیط ۶۰ قسط پلکانی) با هدف حمایت از کارگاه‌های بحرانی از سوی معاونت بیمه‌ای تأمین اجتماعی پیشنهاد شده و مورد موافقت هیأت مدیره این سازمان قرار گرفته است.

بر اساس این بخشنامه، در صورت درخواست کارفرما مبنی بر بحران نقدینگی کارگاه و عدم امکان پرداخت اقساط به صورت مساوی، شعبه تأمین اجتماعی باید درخواست کارفرما را به انضمام مستندات لازم مبنی بر تأیید بحرانی بودن کارگاه شامل شورای تأمین استان، کمیته بحران وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون امنیت کارگری و سایر مدارک و مستنداتی که شرایط بحرانی بودن کارگاه را تأیید می‌کند به اداره کل تأمین اجتماعی استان ذی‌ربط اعلام و ارسال کند.

اداره کل تأمین اجتماعی استان با تشکیل کمیته بحران باید واجد شرایط بودن امکان تقسیط پلکانی و پیشنهاد کارفرما در خصوص نحوه توزیع اقساط با توجه به بدهی کارگاه را بررسی و در صورت تأیید آن، مراتب را طی صورتجلسه‌ای به معاونت بیمه‌ای این سازمان اعلام کند. در صورت تأیید مراتب، پیشنهاد مذکور از طریق معاونت بیمه‌ای به مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی جهت اتخاذ تصمیم و اخذ مجوز لازم ارسال می‌شود.

در صورت تأیید مراتب تقسیط به صورت پلکانی با ابلاغ موضوع به اداره کل تأمین اجتماعی استان و اخذ ضمانت‌های لازم برابر ضوابط تعیین شده قابل تقسیط خواهد بود.

انتهای پیام/

ابلاغ بخشنامه شیوه تقسیط پلکانی بدهی معوق کارفرمایان به تأمین اجتماعی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.