معاون شهردار لایحه برنامه سوم را بچه‌گانه خواند

در جریان بررسی برنامه پنج ساله سوم توسعه شهرداری؛

معاون شهردار لایحه برنامه سوم را بچه‌گانه خواندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سکینه اشرفی معاون برنامه ریزی شهردار تهران امروز (چهارشنبه ۲۶ دی ماه) در جریان بررسی یکی از مواد لایحه برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران در اعتراض به نوع نگارش برخی از مواد لایحه اظهار کرد: آنچه که در بعضی از مواد مطرح شده بیشتر مانند انشاء یک بچه دبیرستانی است و من از آقایان نظری و امینی درخواست دارم که این موارد را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه درخواست دارم با اصلاح این موارد برنامه استانداردسازی شود و از کلماتی از جمله (از قبیل، مانند) دیگر در این برنامه استفاده نشود، افزود: اصولا در نگارش برنامه از این کلمات استفاده نمی‌شود.

همچنین بچه‌گانه خواندن ادبیات لایحه برنامه سوم اعتراض برخی از اعضای شورای شهر تهران را برانگیخت و خلیل عبادی هم در واکنش به سخنان اشرفی گفت: تدوین برنامه سوم بررسی کامل شده و کارشناسان شورا و شهرداری در این بررسی‌ها حضور داشتند تا متن آن تصویب شود، لذا نباید در مورد کسانی که این برنامه را تدوین کرده‌اند لفظ بچه‌گانه را به کار برد.

در ادامه امینی که به عنوان نایب رئیس شورا اداره جلسه را بر عهده داشت، خطاب به سکینه اشرفی گفت: باید بابت نوع سخنان خود عذرخواهی کنید و در نهایت اشرفی هم تحت تأثیر اعتراض خلیل آبادی و درخواست امینی گفت: من از اظهارات خود عذرخواهی می‌کنم، اما جلسات کمیسیون تلفیق تنها یک بار تشکیل شده است.

این، اما و اگر اشرفی باعث شد تا مسئله به همین جا ختم نشود و امینی در پاسخ به او گفت: شما خودتان لایحه را نهایی کردید و به شورا آوردید و ما می‌توانیم برنامه را بعد از تصویب ویرایش کنیم و این حق شورا است.

در ادامه الهام فخاری عضو دیگر شورای شهر تهران تصریح کرد: معاونان شهردار به دفعات از ادبیاتی استفاده می‌کنند که جایگاه نظارتی شورا را نادیده می‌گیرد، لذا من درخواست دارم که به معاونان و یا خود شهردار تذکر داده شود تا این نحوه برخورد را اصلاح کنند.

معاون برنامه ریزی شهردار تهران با بیان اینکه ما دوستدار کودک هستیم، گفت: اینکه ادبیات ضعیف و بی‌ارزش را به کودکان نسبت دهیم و برای بیان ضعیف بودن آن‌ها بگوییم که بچه گانه است، توهین به کودکان است و دلیل درستی برای ضعف متن محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.