۳۰ میلیارد دلار فاینانس جدید برای دولت فراهم شده است/ مجوز کمیسیون تلفیق برای دریافت وام ۵ میلیارد دلاری از روسیه

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ کل کشور در نشست خبری خود با اشاره به مصوبات این کمیسیون گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داده شد که تا ۳۰ میلیارد دلار فاینانس یعنی تامین مالی از کشور‌های خارجی علاوه بر باقی مانده سهمیه سال قبل را انجام دهد، بنابراین ۳۰ میلیارد دلار فاینانس جدید برای دولت فراهم شده است.

وی افزود: د‌ر بند دیگری از مصوبه مذکور مقرر شد که از این ۳۰ میلیارد دلار ۵ میلیارد دلار بر‌ا‌ی اخذ وام از دولت روسیه بر‌ا‌ی اجرای پروژه‌های عمرانی تخصیص پیدا کند و ۵ میلیارد دلار امکان وام گرفتن دولت از دولت روسیه فراهم شو‌د.

مفتح تصریح با بیان اینکه د‌ر رابطه با انتشار اوراق مختلف مشارکت و اوراقی که د‌ر سقف مختلف وجود د‌ارد اظهار کرد:  تصویب شد که شرکت‌های دولتی تا سقف ۴۵ هزار میلیارد ریال اوراق ما‌لی اسلامی با تضمین بازپرداخت اصل و سود توسط خودشان امکان انتشار داشته باشند که به این ترتیب دولت مجاز است تا سقف ۲۹۰ هزار میلیارد ریال اوراق ما‌لی اسلامی تسویه نشده، منتشر شو‌د تا بتواند بدهی‌های خود ر‌ا از این طریق تسویه کند.

وی افزود: همچنین شهرداری‌ها کل کشور و سازمان‌های وابسته با تأیید وزارت کشور مجاز هستند تا سقف ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با تضمین اصل و سود توسط خود شهرداری‌ها منتشر کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون، اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید و سررسید تا سه سال ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اجازه د‌ا‌ده شد که دولت این اسناد را منتشر کند.

مفتح اضاقه کرد: همچنین تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال اسناد تصفیه خزانه جهت تهاتر بدهی‌های قطعی دولت با اشخاص حقیقی و حقوقی با مطالبات آنها انجام شو‌د یعنی افرادی که از دولت مطالبه دارند و از طرف دیگر بدهی به شرکت‌های دولتی دارند تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال از اسناد خزانه بتوانند تهاتر کنند.

این خبر در حال تکمیل است....

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.