وعده ایجاد اشتغال بیش از یک میلیون شغل جدید در سال ۹۸ از سوی نوبخت

پژمانفر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اعضای کمیسیون تلفیق از توضیحات زنگنه قانع نشدند/رفع فقر مطلق در برنامه بودجه ۹۸نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره جلسه امروز این کمیسیون اظهار کرد: در ابتدای جلسه درباره کلیات بودجه بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که بودجه سال آینده بر اساس درآمدها و هزینه‌ها پیش بینی شده است.

وی افزود: در ادامه جلسه نمایندگان به طرح سوالاتی از نوبخت پرداختند و وی به نمایندگان حاضر در جلسه متذکر شد که در بودجه سال ۹۸ به برطرف کردن فقر مطلق، اشتغال و کنترل تورم توجه بسیاری شده است و میزان ۷۰۰ هزار الی یک میلیون و پانصد هزار شغل جدید در سال آینده ایجاد خواهد شد.

پژمانفر تصریح کرد: در ادامه نمایندگان نسبت به این ادعای رئیس سازمان برنامه و بودجه ایراداتی گرفتند چراکه افراد دارای اشتغال ناپایدار و کسانی که کارفرمایان به دلیل معافیت از پرداخت مالیات نام آنها را به صورت موقت در لیست بیمه قرار می‌دهند، شاغل محسوب نمی‌شوند و بسیاری از افراد جامعه در صف بیمه بیکاری تامین اجتماعی قرار دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: نوبخت در ادامه و در پاسخ به دغدغه نمایندگان درباره فقر مطلق گفت که کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند دچار فقر مطلق هستند و تلاش خواهیم کرد تا این افراد از وضعیت فقر مطلق خارج شوند.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه رئیس بانک مرکزی به ارائه گزارشی از گرانی ارز و ناآارامی بازار از مرداد پرداخت، اما به دلیل جلسه مهم همتی تعدادی از سوالات نمایندگان پاسخ داده نشده و به جلسه بعد موکول شد.

پژمانفر بیان کرد: در ادامه بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به ارائه گزارشی درباره میزان صادرات نفت و تدابیر ویژه برای وضعیت کنونی پرداخت، اما متاسفانه نمایندگان از پاسخ ها و توضیحات زنگنه قانع نشدند، چرا که با توجه به شرایط فوق باید راهبردهای جدیدی برای دور زدن تحریم ها برای فروش نفت ارائه شود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.