به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی معیری مدیرکل دفتر راهبری سیستمهای سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه انسانها در برهههای مختلف زندگی از خدمات سازمانهای بیمه گر اجتماعی استفاده میکنند، اظهار کرد: این سازمانها خدمات گوناگونی را به ذینفعان ارائه میکنند. سازمانهای بیمه گر اجتماعی از حیث تنوع و تعدد خدمات از متمایزترین سازمانها هستند.
وی با بیان اینکه نهادهای بیمه گر اجتماعی از سازمانهای خدمت محور هستند، افزود: حوزه فناوری اطلاعات در ارتقای خدمات این سازمانها جایگاه مهمی دارد. بهرهگیری از این حوزه به چابکی، کارآیی و پاسخگویی دستگاهها و در نهایت به افزایش رضایتمندی خدمت گیرندگان منجر میشود.
معیری با اشاره به بحثهای فنی، فرهنگی و قانونی در موضوع استفاده از فناوری اطلاعات در سازمانها گفت: در صورتی که تمامی موارد لحاظ شوند، سازمانها هوشمند میشوند.
مدیرکل دفتر راهبری سیستمهای سازمان تأمین اجتماعی در ادامه ابزارهای خدمات غیرحضوی را برشمرد و تصریح کرد: خدمات غیرحضوری سازمانها از طریق اپلیکیشن، کد دستوری ussd، پیامک و تلفن گویا ارائه میشوند.
وی با اشاره به اهمیت ارتباط دیتاها میان سازمانها گفت: سازمان تأمین اجتماعی با ۱۳ سازمان از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نظام پزشکی، ثبت احوال و غیره در ارتباط است.
مدیرکل دفتر راهبری سیستمهای سازمان تأمین اجتماعی صدور نسخههای الکترونیک را یکی از مهمترین خدمات سازمان تأمین اجتماعی در بخش فناوری اطلاعات اعلام کرد و گفت: صدور نسخههای الکترونیک و حذف دفترچه در مراکز درمانی ملکی این سازمان از سال ۹۵ آغاز و در برخی مراکز طرف قرارداد استانها نیز انجام شده است.
وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۵ میلیون نسخه الکترونیک صادر شده است و کاهش تداخلات دارویی، حذف خطای پزشکی، حذف کاغذ، افزایش سرعت و دقت در تجویز و رویت سوابق پزشکی بیماران از نتایج این طرح است.
معیری، نوبتدهی شعب و مراکز درمانی، مشاهده سوابق بیمهای و ارسال و پرداخت لیست حق بیمه را از دیگر خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: ۲۴ عنوان خدمت از راه دور در سایت این سازمان قرار گرفته است.
انتهای پیام/