رزمایش فدائیان حریم ولایت نمایش اقتدار تیز پروازان نهاجا برای دفاع از کشور است

رزمایش فدائیان حریم ولایت نمایش اقتدار تیز پروازان نهاجا برای دفاع از کشور استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه اجرای عملیات پرواز و بمباران شبانه جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هواپیما‌های بمب افکن راهبردی سنگین سوخو ۲۴ و فانتوم نیروی هوایی ارتش با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعیین شده کردند.

امیر سرتیپ واحدی بیان کرد: هواپیمای اف ۴ هم با استفاده از فلر (نوعی سیستم روشنایی رزمی) اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف توسط پرنده‌های مشابه پرداخت.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش سناریو بمباران شبانه را با کمک بمب افکن‌های برد بلند، برد کوتاه و میان برد، در رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت با موفقیت اجرا و به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کرد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش اعلام کرد که در این عملیات از بمب‌ها و تسلیحات ساخت داخل و بومی کشور استفاده شده است.

به گفته امیر سرتیپ واحدی نیروی هوایی ارتش در این سناریو رزمایش از بمب‌های هوشمند و پیشرفته استفاده می‌کند.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش در این رزمایش از خلبانان جوان که در کشور آموزش دیده اند استفاده کرد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: تمامی پایگاه نیروی هوایی ارتش با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی در رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت شرکت و اهداف خود را منهدم کردند.

امیر واحدی هدف از برگزاری این رزمایش را "نمایش اقتدار تیز پروازان نهاجا برای دفاع از کشور" عنوان کرد و گفت: عقابان تیز پرواز نیروی هوایی با تمام توان و تا پای جان از کشور دفاع خواهند کرد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.