توضیحات امیرآبادی درباره آمار منتشره از میزان مشارکت نمایندگان در رای‌گیری جلسات علنی

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توضیحات امیرآبادی درباره آمار منتشره از میزان مشارکت نمایندگان در رای‌گیری جلسات علنیاحمدامیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  توضیحاتی درباره فهرست منتشره از میزان مشارکت ۹۶ تن از نمایندگان متقاضی شفافیت آرا در رای‌گیری‌های جلسات علنی ارائه کرد.

وی افزود: این گزارش تنها مربوط به ۹۶ تن از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس است که موافقت خود را با انتشار میزان مشارکتشان در رای‌گیری‌ها اعلام کرده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: برخی از رسانه‌ها به اشتباه میزان مشارکت هر نماینده را با تعداد کل آرای مجلس در طی یک ماه مورد سنجش قرار داده‌اند، در حالی که باید درصد تعداد مشارکت هر نماینده در رای گیری ها، بر اساس میزان حضور آنها در جلسات علنی سنجیده شود.

وی ادادمه داد: هر نماینده طی هر ماه حق استفاده از مرخصی داشته و یا ممکن است از سوی مجلس به ماموریت اعزام شده باشد که در این صورت در رای‌گیری‌ها نیز مشارکتی نداشته است.

امیرآبادی فراهانی خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از انتشار این گزارش در خبرگزاری خانه ملت، برخی رسانه‌ها بدون در نظر گرفتن میزان حضور این نمایندگان در جلسات علنی، اقدام به رتبه بندی کرده‌اند که این رتبه بندی کاملاً اشتباه است.

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود در این خصوص دقت بیشتری به خرج دهند و در صورت لزوم اطلاعات کافی و صحیح را از هیئت رئیسه مجلس دریافت کنند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.