کسانی که به تعهدات گذشته پایبند نبوده‌اند، حق ندارند از مذاکرات جدید حرف بزنند/ به دنبال ایجاد رقابت نظامی در منطقه نیستیم

امیر حاتمی در همایش بین‌المللی دفاع و امنیت در غرب آسیا:

وزیر دفاع گفت: به دنبال ایجاد رقابت نظامی با هیچ کشوری در منطقه نیستیم و برادری مبتنی بر آموزه‌های دین مبین اسلام را مد نظر داریم.


نظم جدید غرب آسیا تفاوت زیادی با نظم قبلی خواهد داشتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشورمان صبح امروز (دوشنبه ۱۷ دی ماه) در همایش بین المللی دفاع و امنیت در غرب آسیا که در محل دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد با اشاره به اهمیت وجود امنیت در منطقه غرب آسیا، گفت: این منطقه پس از جنگ دوم جهانی قربانی زیاده‌خواهی‌های امپریالیسم شده است و اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در ذهن مردم منطقه مانده است.

وی ادامه داد: این منطقه دوران حساس خود را سپری می‌کند، ولی باور داریم با توجه به ایستادگی و مقاومت ملت‌ها با امنیت و ثبات فاصله‌ای نداریم و مردم منطقه برنده واقعی این بحران خواهند بود.

امیر حاتمی تصریح کرد: نظم جدید در منطقه تفاوت زیادی با نظم مورد نظر بازیگران قبلی خواهد داشت و استکبار ستیز، سلطه ناپذیر و بومی خواهد بود.

وی افزود: مقاومت شجاعانه ملت‌های سوریه و یمن و عراق و شکست نقشه تجزیه این کشور‌ها نشان می‌دهد که غرب دیگر محور امنیت سازی نیست و دوران هژمونی آمریکا به پایان رسیده است. آن‌ها باید به خواست ملت‌های منطقه تن دهند و برای آنان مانعی ایحاد نکنند.

وزیر دفاع تصریح کرد: کسانی که به تعهدات گذشته خود پایبند نبوده اند، حق ندارند از مذاکرات جدید حرف بزنند، دوران نظم آمریکایی و هژمونی غرب به پایان رسیده و به استقبال دوران پسا آمریکایی می‌رویم.

امیر حاتمی اظهار کرد: به دنبال ایجاد رقابت نظامی با هیچ کشوری در منطقه نیستیم و برادری مبتنی بر آموزه‌های دین مبین اسلام را مد نظر داریم، در صورت بروز ناامنی در منطقه هیچ کشوری از آن مصون نخواهند ماند.

این خبر در حال تکمیل است....

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.