الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برنامه‌ای برای 50 سال آینده ایران است

روزی طلب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برنامه‌ای برای 50 سال آینده ایران استمحمد حسن روزی طلب، یک کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فراخوان رهبر معظم انقلاب  در خصوص الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: مقام معظم رهبری به تمامی دستگاه ها اعم از دولت و مجلس فراخوان دادند تا در خصوص الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پیشنهادات خود را ارائه کنند، الگوی کنونی به شکل پایه بود و به همین خاطر فراخوان پیشنهادات داده شد تا به صورت کلی و عملی در بیاید.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: نهادهای نظام مانند دولت و مجلس باید به تدابیر الگو جامعه عمل بپوشانند، اما بحث نظارت بر اجرا و تضمین اجرایی آن احتمالا به عهده مرکز الگو اسلامی ایرانی پیشرفت و مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد بود.

روزی طلب در ادامه با اشاره به امکانات کشور با توجه به اینکه الگو بالاترین سند رسمی کشور بعد از قانون اساسی است، خاطرنشان کرد: قوانین اجرایی با توجه به این الگو تهیه و تنظیم خواهد شد ؛ همه ارکان نظام اعم از دولت ؛مجلس؛ و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید ملزم به اجرای این سند بالادستی بوده و در حیطه آن عمل کنند.

وی ادامه داد: باید برای نظارت وپایش یک شاخص قطعی  تعریف کرده تا با بررسی عملکرد ها موفقیت‌ها و ناکامی‌ها دقیق‌تر باشد. با این شیوه ضعف ها و قوت ها مشخص و راهکار ها نیز به سادگی تبیین می شود تا ارزیابی مناسبی از روند اجرای الگو به دست بیاید.

روزی طلب با اشاره به مشکلات محیط زیستی کشور گفت: الگو یک برنامه ای برای 50 سال آینده بوده که به بخش های عملیاتی پنج ساله تقسیم خواهد شد. میزان موفقیت ها در این مدت پنج سال مورد بررسی خواهد بود تا به طور مشخص درصد اجرای برنامه ها و تدابیر به تدابیر کلی الگو در دست مسئولان باشد و نتایج آن به مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر نظام و مقامالت عالی به شکل گزارش اعلام شود.

روزی طلب در ادامه در مورد پیش بینی ها در مورد اضافه شدن بند هایی به الگو گفت: این مسئله بستگی به پیشنهادات و نظرات دستگاه ها داشته و در نهایت در مرکز نیز بررسی خواهدشد؛ در حال حاضر مطلبی مشخص نیست. امکان تغییر تدابیر الگو پایه نیز خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: در الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت تغییر تدابیر و رویکردها به نسبت اقتضاء زمان در طول اجرا پیش بینی شده است.

شایان ذکر است هشتمین نشست بررسی الگوی پایه پس از فراخوان رهبر معظم انقلاب نسبت به ارائه راهکارها و پیشنهادات نخبگان و مسئولین و نهادها با حضور صد تن از اساتید و نخبگان در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.