برداشتن فاصله‌هایی که مردم و مسئولان را بهم نزدیک‌تر کرد/ حضور غیرتشریفاتی حاج‌علی‌اکبری در مصلی تهران/ آیت‌الله صدیقی؛ امام جمعه‌ای که در میان مردم نشست

حاشیه‌نگاری باشگاه خبرنگاران جوان از اقامه اولین نماز امام جمعه جوان تهران؛

حضور متفاوت امام جمعه جدید تهران نشان داد همانگونه ائمه جماعات در اندیشه خود فاصله‌ای میان خود و مردم قائل نیستند، در ظاهر نیز به این مسئله اذعان دارند.


حضور غیرتشریفاتی حاج‌علی‌اکبری در مصلی تهران/برداشتن فاصله‌هایی که مردم و مسئولان را بهم نزدیک‌تر کرد/ آیت‌الله صدیقی؛ امام جمعه‌ای که در میان مردم نشستبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته که حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام حاج علی اکبری را به عنوان امام جمعه موقت جدید تهران منصوب کردند، همه آن‌هایی  که پیش از این  امام جمعه جدید تهران را می‌شناختند، برق لبخندی بر روی لبانشان ایجاد شد چراکه به خوبی می‌دانستند این امام جمعه دماوندی الاصل هیچ تکلفی را برای خود نمی‌شمارد و این بارقه امید در دل‌ها شکل گرفت که شاید حضور او صفوف پرشکوه نماز جمعه تهران را با حضور جوان پرشورتر سازد.

روز آدینه فرارسید؛ همانگونه که انتظار می‌رفت امام جمعه جدید تهران با حضور متفاوت خود برای اقامه نماز صمیمیت دیگری را در دل‌های مومنان ایجاد کرد، اهالی رسانه که حضور او را به صورتی متفاوت پیش‌بینی کرده بودند در جلوی درب‌های مصلی ایستاده بودند تا او برسد.

ورود بدون محافظ و تشریفات او نشان از آن داشت که امام جمعه جوان شهرمان تصمیمی تازه گرفته است تا نشان دهد همانگونه ائمه جماعات در فکر و اندیشه خود فاصله‌ای میان خود و مردم قائل نیستند، در ظاهر نیز به این مسئله اذعان دارند.

بیشتر بخوانید: توضیحات خطیب جدید نماز جمعه تهران درباره حذف نرده‌ها بین مسئولان و مردم + فیلم

حاج علی اکبری البته در خطبه‌های نماز جمعه نیز به اهمیت نماز جمعه و عیدبودن این روز بزرگ اشاره کرد و از تلاش خود برای برداشته شدن نرده حفاظ میان مردم و مسئولان در صف‌های نماز جمعه سخن گفت و به این مسئله تاکید کرد که نماز جمعه باید در محیطی دوستانه باشد و  به حضور برخی مسئولان و ائمه جماعات در میان مردم اشاره کرد.

مسئله‌ای که شاید اگر نیم نگاهی به میان جمعیت می‌انداختیم، می‌توانستیم حضور افرادی همچون آیت‌الله صدیقی از ائمه جمعه تهران را ببنیم که بی تکلف در میان مردم نشسته است و شاید این اولین باری هم نیست که چنین اقدامی از سوی ایشان صورت می‌گیرد.

حضور بدون تکلف حاج علی اکبری در مصلی تهران/ آیت‌الله صدیقی؛ /برداشتن فاصله‌هایی که مردم و مسئولان را بهم نزدیک‌تر کرد

در پایان باید گفت که قطعا چنین اقداماتی می‌تواند به برداشته شدن فاصله‌ها میان مردم و مسئولان کمک کند، مسئله‌ای که  حجت‌الاسلام حاج علی اکبری نیز در خطبه‌های نماز جمعه برای تحقق آن یعنی برطرف شدن فاصله ظاهری و واقعی بین جامعه مومنان و مسئولان تاکید و برای تحقق آن دعا کرد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.