قانون صدور چک با شرع و قانون اساسی مغایرتی ندارد/ ایرادات شورای نگهبان به CFT همچنان به قوت خود باقی است

کدخداییبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که  امروز (شنبه ۱۵ دی ماه) در محل شورای نگهبان برگزار شد، با اشاره به مصوبات این شورا گفت: مصوبه اولمان درباره قانون صدور چک بود که با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه بود که به مجلس اعاده شد و خانه ملت پس از اصلاحاتی در آن آن را مجددا به شورای نگهبان فرستاد که نهایتا اعضای این شورا عدم مغایرت طرح قانون اصلاح صدور چک را با شرع مقدس و قانون اساسی اعلام کردند.

وی افزود: مصوبه دیگر درباره عضویت جمهوری اسلامی ایران در همکاری‌های تایید صلاحیت آزمایشگاهی آسیا و اقیانوسیه بود که دارای ۱ الی ۲ ایراد بود، ایراد اول آن در بند‌های ۳، ۴، ۱ بود که در آن‌ها به یک منشور اخلاقی اشاره شده است.

کدخدایی تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان درخواست کرده‌اند که بعد از ارسال و بررسی این منشور اخلاقی نسبت به آن اظهارنظر خواهند کرد لذا منتظریم مجلس پیوست لازم را ارسال کند.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: در بند ۵، ۲ و ۱ این لایحه نیز در چند بند مانند بند "ه" و "ض" تصمیمات و مصوباتی که بر اساس این منشور اخلاقی اتخاذ می‌شود بعد از دریافت منشور اعلام نظر خواهد شد.

وی ادامه داد: در ماده ۱۶ که بند پایانی این مصوبه است درباره تمام موضوعاتی که در این اساسنامه پیش‌بینی نشده تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کدخدایی درباره طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی گفت: ایرادی که شورای نگهبان نسبت به این موضوع داشت به برخی قوانین و مقررات بود که می‌توانست مقررات قبل از انقلاب باشد و فق‌های شورای نگهبان اعلام کردند که اگر خلاف شرعی در این مقررات بود باید اصلاح شود که اصلاحی صورت گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین با بیان اینکه ایرادات به CFT باقی است، خاطرنشان کرد: مجلس لایحه CFT را که پیش از این توسط شورای نگهیان بررسی و دارای ایراد شناخته شده بود را بار دیگر بررسی کرد، اما تنها دو ایراد آن را رفع کرد و باقی ایرادات شورای نگهبان نسبت به این لایحه به قوت خود باقی ماند لذا مجددا برای رفع ایرادات به مجلس اعاده شد.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.