چالش آلودگی هوا و ترافیک تهران مقدم بر فقر و معضلات اجتماعی است

حناچی در مراسم افتتاح ناوگان فروشگاه مجازی شهروند:

چالش آلودگی هوا و ترافیک تهران مقدم بر فقر و معضلات اجتماعی استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح ناوگان فروشگاه مجازی شهروند که امروز (سه‌شنبه 11 دی ماه) با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت مسیح(ع)، اظهار کرد: این پروژه توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است.

شهردار تهران تصریح کرد: استفاده از این نوع حمل‌ونقل برای شهرداری بااهمیت است، زیرا ما در شهری زندگی می‌کنیم که در نظرسنجی‌‌های مردمی بیش از 93 درصد مردم اعلام کرده‌اند آلودگی هوا و ترافیک از چالش‌های اصلی تهران هستند و معضلات اجتماعی و فقر در درجات بعدی قرار دارند.

حناچی با تکرار آمار بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا در شهر تهران، تصریح کرد: اگر تمامی آمارها را کنار هم قرار دهیم، نشان دهنده این است که باید شیوه زندگی خود را در این کلانشهر تغییر دهیم و تحرک بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: سه‌شنبه‌های بدون خودرو بهانه‌ای برای این کار است و می‌تواند در کاهش استفاده از خودروی شخصی و کاهش آلودگی هوا موثر باشد.


بیشتر بخوانید: تهران به ۳ هزار اتوبوس نیاز دارد/ تاکید رئیس مجلس بر حل معضل ترافیک و آلودگی هوای پایتخت


شهردار تهران با بیان اینکه بخشی از این آلودگی بخاطر موتورهای کاربراتوری است، گفت: اقدام فروشگاه شهروند از این جهت دارای اهمیت است که برای سرویس‌دهی مشتریان خود از موتورهای برقی استفاده کرده است و این اقدام در نوع خودش نوآوری محسوب می‌شود.

حناچی تصریح کرد: این اقدام یک تحول بزرگ است و اگر تحول نداشته باشیم به مرور پژمرده می‌شویم و می‌میریم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.