افزایش ۲۰ برابری جمعیت شهر‌های غرب استان تهران/ طرح استانی شدن انتخابات مجلس به زودی به پارلمان ارائه می‌شود

محمودی در همایش اقوام غرب استان تهران مطرح کرد؛

نماینده مردم شهریار گفت: بحث استانی شدن و افزایش نمایندگان شهر‌های استان تهران در هفته‌های آینده در مجلس مطرح خواهد شد که امیدوارم تصویب شود.


افزایش ۲۰ برابری جمعیت شهر‌های غرب استان تهران/ طرح استانی شدن انتخابات مجلس به زودی به پارلمان ارائه می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محمودی‌شاهنشین نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در گردهمایی اقوام غرب استان تهران، گفت: رئیس مجلس در ابتدای دوره دهم پارلمان، ۲۵ چالش مهم کشور را برای نمایندگان تشریح کرد که حاشیه‌نشینی شهر‌های اقماری پایتخت و کلانشهر‌ها یکی از مهمترین‌های آن است.

وی افزود: غرب استان تهران حدود یک و نیم میلیون جمعیت دارد و وجود ۱۰ شهر و ۱۰۳ روستا و تعداد زیادی غیر ایرانی در این مناطق، مشکلات متعددی را ایجاد کرده است.

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس با بیان اینکه جمعیت ۲۰ هزار نفری شهر قدس در دهه ۶۰ اکنون به ۴۰۰ هزار نفر رسیده است، گفت‌: مسئولان دولتی و مجلس باید به مشکلات متعدد این منطقه توجه ویژه‌ای کنند، ساکنین این مناطق برای به دست آوردن شغل بهتر، امکان تحصیل فرزندانشان، به دست آوردن امکانات بهداشتی و درمانی بیشتر به این منطقه مهاجرت کردند.

وی تصریح کرد: ۴۳ شهر استان تهران با آثار و تبعات مهاجرت‌های مختلف مواجه است، هم اکنون این منطقه ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد اما حتی یک تخت بیمارستانی هم ندارد در صورتی که با همراهی نمایندگان مجلس و مدیران دولتی قرار است، سه بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی در شهرستان شهریار، ۱۶۰ تختخوابی در ملارد و ۱۶۰ تختخوای در شهر قدس احداث شود که البته پیشرفت این پروژه‌ها اکنون بالای ۵۰ درصد است.

محمودی‌شاه‌نشین بیان کرد: نگاه کشور و مسئولان به تهران به عنوان یک منطقه برخوردار است در حالی که شهر‌های این استان به هیچ وجه چنین وضعیتی ندارند، ضریب برگشت مالیات به شهر‌های استان تهران ۰.۷ درصد است و ضروری است مجلس و دولت بر رفع مشکلات این شهر‌ها تمرکز کنند.

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس گفت: بحث استانی شدن و افزایش نمایندگان شهر‌های استان تهران در هفته‌های آینده در مجلس مطرح خواهد شد که امیدوارم تصویب شود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.