فراکسیون حقوق‌دانان مجلس تشکیل می‌شود

فراکسیون حقوقی مجلس تشکیل می‌شودحجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تشکیل فراکسیون حقوق‌دانان در خانه ملت، گفت: صادقی معاون امور تقنینی مجلس جلسه‌ای را با حضور حقوق‌دان‌های مجلس برگزار کرد تا مسائل حقوقی را بهتر و منسجم‌تر بررسی کنیم.

وی ادامه داد: حقوق‌دان‌های مجلس یعنی نمایندگانی که در رشته‌های حقوقی و قضا تحصیلات و فعالیت داشتند، اکنون نهادهای موازی با مجلس شورای اسلامی مانند بسیاری از سازمان‌ها در حال قانون‌گذاری هستند که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

نوروزی تاکید کرد: هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام و ... از جمله نهادهایی هستند که پا را فراتر گذاشته و کارشناسان آنها قانون‌نویسی می‌کنند در صورتی که قانون باید تحت اختیار مجلس باشد و اقدام آنها مورد پسند نیست.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: گاهی دولت برخی قوانین را تفسیر می‌کند و با گرفتن یک ابهام در آن قانون طور دیگری اجرا می‌کند و ما در مجلس مجبور می‌شویم به دنبال اسفساریه برای این قانون برویم.

نوروزی گفت: بر این اساس قرار است ماهی یک بار نماینده‌های حقوقدان به همراه صادقی جلسه‌ای داشته باشند تا ضعف‌های قانون‌گذاری، تخلف دستگاه‌های موازی در قانون‌نویسی و ... بررسی شود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.