فعالیت‌های خیرخواهانه از شاخصه‌های جوامع توسعه یافته است

فعالیت‌های خیرخواهانه از شاخصه‌های جوامع توسعه یافته استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صالح طیب نیا رئیس همایش و مدیر عامل بنیاد آلاء در نشست خبری دومین همایش ملی خیر ماندگار که امروز (سه‌شنبه چهارم دی ماه) برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های خیرخواهانه و حس نیکوکاری تنها موضوعی است که در همه ادیان مطرح شده و جنسیت در آن مد نظر نیست.

وی با بیان اینکه امور خیریه طی چند دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: امور خیریه در گذشته بیشتر جنبه فردی داشت و افراد برای وجدان خود به این مسئله می‌پرداختند، اما بسیاری از کشور‌های پیشرفته و در حال توسعه در سال‌های اخیر به این مسئله به عنوان یک موضوع اجتماعی می‌پردازند و یکی از شاخصه‌های جوامع توسعه یافته محسوب می‌شود.

رئیس همایش و مدیر عامل بنیاد آلاء گفت: مشارکت اجتماعی توانسته بسیاری از چالش‌های موجود در کشور‌ها را حل کند که دولت‌ها هم از رونق این موسسات شدیدا حمایت کردند.

وی افزود: بنیاد آلاء با دغدغه نیاز به تحول مدیریتی خیریه‌ها در ایران وارد این عرصه شد و نام این عرصه را خیر ماندگار گذاشت.

طیب نیا در ادامه گفت: فعالیت‌های خیران مانند ساخت مدرسه و بیمارستان و کمک به نیازمندان را خیر جاری می‌نامیم که باید همیشه در جامعه وجود داشته باشند.

وی افزود: مسئله خیر ماندگار است که به پیشرفت این مورد کمک می‌کند و باید به آن به طور جدی توجه شود.

رئیس همایش و مدیر عامل بنیاد آلاء گفت:در این زمینه به یک تحول جدی در بدنه خیریه‌ها نیازمند هستیم.

وی افزود: خیران بهترین افراد برای مدیریت سازمان‌های خیریه پایه هستند، چراکه یک خیر به خوبی می‌تواند یک بیمارستان را اداره کند.

طیب نیا تصریح کرد: در حال حاضر تمام مساجد، هیأت‌های مذهبی و حسنیه‌ها به وسیله خیران اداره می‌شوند، همین موضوع می‌تواند در سایر عرصه‌ها از جمله سلامت و آموزش و پرورش نیز اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.