طرح انتقال پایتخت سیاسی صرفا بعنوان یک ایده مطرح است

اسلامی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

میرزایی

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان، اظهار کرد: اگر بخواهیم اطلاعاتی را در خصوص واحد‌های مسکونی ارائه دهیم، این اطلاعات  به طور کامل در اختیار شهرداری‌ها است و وزارت راه و شهرسازی هم از قبل معتقد بود که این اطلاعات در خزانه اطلاعاتی ادارات وزارت راه و شهرسازی قرار نمی‌گیرد. لذا فردی هم که قصد دارد خانه‌ای بسازد، برای گرفتن پروانه ساخت به شهرداری مراجعه کرده و  شهرداری هم آمار‌هایی درباره پلاک ثبتی بنا‌ها در اختیار افراد  می‌گذارد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در پیشنهاد خود به دولت خواستار این بود که قانون به طوری نوشته شود تا شهرداری‌ها مکلف به فعال کردن سامانه املاک و اسکان شوند.

اسلامی درباره آخرین وضعیت طرح انتقال پایتخت سیاسی، یادآور شد: این طرح از حدود ۳۰ سال گذشته مطرح شد که مطالعات متعددی هم در مورد  آن صورت گرفته و  دولت‌های مختلف هم اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشتند. بنده هم به تازگی مطالعاتی نسبت به این طرح داشتم که نتیجه آن در حال بررسی است.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: طرح انتقال پایتخت سیاسی همزمان به صورت متوازن کارشناسان  مخالفان و موافقی دارد؛ ضمن اینکه برای این طرح مکان یابی‌هایی صورت گرفته و پیشنهاد‌هایی هم عنوان شده است، ولی در حال حاضر انتقال پایتخت صرفا بعنوان یک ایده به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.