گرفتار اشعری‌گری سیاسی در امور کشور شده‌ایم/ برخی دو خانه یکی در غرب و کلبه کوچکی در ایران دارند

اشعری‌گران معتقدند جز پخت آبگوشت و قرمه‌سبزی مهارت دیگری نداریم!/ به خیال آنها ما توان فهم مسائل بین‌المللی را نداریمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ دی ماه) در نطق میان‌دستور، اظهار کرد: ما امروز گرفتار یک نوع اشعری‌گری سیاسی در امور کشور شده‌ایم.

وی افزود: این افراد تمام مسیر‌ها را در وابستگی به غرب جست‌وجو می‌کنند به نحوی که برخی از آنها دو خانه دارند و خانه اصلی آنها در غرب بوده و البته یک کلبه کوچک نیز در ایران دارند و فرزندان و اقوامشان در غرب زندگی می‌کنند.

سلیمی تصریح کرد: متأسفانه برخی از این افراد در داخل کشور مسئولیت دارند و حاضر به ترک صندلیشان نیستند، جبر سیاسی بر تار و پود آنها مسلط شده و جز تسلیم هیچ مسیر دیگری برای اداره یک کشور نمی‌دانند.

عضو کمیسیون آموزش بیان کرد: این افراد اعتقاد دارند که در داخل کشور مدیر وطنی مرغوب نداریم و باید از خارج وارد کنیم! این افراد می‌گویند ما عرضه‌ای جز پخت آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی نداریم؛ مشاورین این افراد یا غربی هستند و یا غرب‌زده، اندیشه و کلمات غربی‌ها را وحی منزل می‌دانند. جالب است که قیافه روشن‌فکری و آزاده‌خواهی می‌گیرند در حالی که این امر با عمق اندیشه آنان متناقض است.

سلیمی تصریح کرد: این افراد معتقدند چاره‌ای که جز کرنش در برابر غرب نداریم، اگر در فرانسه آشوب به پا شود، می‌گویند آنجا مهد آزادی است و لب فرو بسته و انتقادی نمی‌کنند، در برابر کشتار انسان‌های مظلوم در یمن و کشور‌های منطقه سکوت می‌کنند، اما اگر در یک کشور غربی فردی کشته شود شمع به دست پشت سفارت‌های آنها می‌ایستند.

وی افزود: چنین افرادی اعتقاد به اصول پذیرفته شده غرب را بر نمی‌تابند و پرسش سوال را بدعت می‌دانند.

سلیمی گفت: اگر از آنها سوال کنیم که نتیجه برجام آن خورشید تابان چه شد و چرا تحریم‌ها به جای کاهش افزون شد؟ با قیافه حق‌به‌جانب می‌گویند قرار بود اوضاع بدتر شود، ما شق‌القمر کردیم و اگر بپرسیم که مگر قرار این چنان رونقی ایجاد کنید که مردم به یارانه نیاز نداشته باشند، می‌گویند فوری می گویند هیس، ساکت کار ما درست است اما قضاوقدر ما را به این شرایط انداخت.

عضو کمیسیون آموزش افزود: اگر سوال شود وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل چه شد، می‌گویند چرا سوال می‌کنید مگر شرایط را درک نمی‌کنید و اگر استفسار کنیم که چرا خویشاوند سالاری جای شایسته‌سالاری را گرفته می‌گویند، فلان آقا از آسمان هفتم نازل شده پس سوال نکنید.

وی ادامه داد: اگر بپرسیم قیمت اقلام موردنیاز مردم چرا افزایش چندین برابری داشته، می‌گویند حق سوال ندارید و اگر بپرسیم چرا حقوق کارگران و حقوق‌بگیران بر اساس نرخ تورم افزایش نیافته می‌گویند، سکوت، آرامش را بر هم نزنید.

سلیمی افزود: می‌گوییم قرار بود اروپا طی چند هفته تکلیف SPV را مشخص کند و آن‌ها می‌گویند، شما توان فهم مسائل بین‌المللی را ندارید.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.