زمینه حضور و فعالیت سازمان‌های مرم نهاد فراهم شود

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا محبوبی معاون امور آسیب‌ها و مسایل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در حاشیه نشست دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌های سراسر کشور با بیان اینکه دولت از سه طریق می‌تواند زمینه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد را فراهم کند، اظهار کرد: در گام اول دولت با صدور مجوزهای لازم برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند روند فعالیت آن‌ها را تسهیل کند.

وی افزود: دومین اقدامی که دولت می‌تواند در راستای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد انجام دهد، حمایت از این سازمان‌ها در جهت کسب مهارت‌های لازم و توانمندسازی آن‌ها برای فعالیت در حوزه‌های مختلف مانند کودکان خیابانی است.

معاون امور آسیب‌ها و مسایل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: اقدام سوم حمایت اعتباری از سازمان‌های مردم نهاد است، هرچند که این سازمان‌ها نباید از نظر اعتباری به اعتبارات دولتی وصل باشند.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد در کشور با کمک دولت راه‌اندازی شدند، لذا باید زمینه تشویق آن‌ها برای انجام فعالیت‌هایشان فراهم شود.

معاون امور آسیب‌ها و مسایل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد:جایی که تشکل‌های غیردولتی حضور پیدا کرده‌اند، نتیجه کار کارآمده بوده است.

محبوبی در رابطه با جلب توجه افکار عمومی در مورد آسیب‌های اجتماعی گفت: برای آگاه سازی افکار عمومی در زمینه آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه کودکان کار و دستفروشان تهران با کمک رسانه‌ها به ویژه صداوسیما و سازمان بهزیستی چندین مرحله کار شده است.

وی در مورد کمک مستقیم مردم به مواردی مانند کودکان خیابانی افزود: کمک مستقیم مردم فایده چندانی ندارد، بلکه نیازمند شناسایی افراد نیازمند، تجمیع و توزیع هدفمند کمک‌ها از طریق سازمان‌های مردم نهاد هستیم.

معاون امور آسیب‌ها و مسایل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: بزرگنمایی در خصوص مسایل و آسیب‌های اجتماعی مشکلی را حل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی اقداماتی را انجام داده‌اند، افزود: با توجه به اقداماتی که از سوی این سازمان‌ها در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، به طور تخصصی از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

محبوبی گفت: بهترین فعالیت‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی از بطن جامعه صورت می‌گیرد و سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه پیشرو هستند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.