آغاز عملیات نیرو‌های عراقی علیه داعشی‌ها در دیاله و صلاح‌الدین

به گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه الحیات، نیرو‌های امنیتی عراق از آغاز عملیات علیه گروه تروریستی داعش در استان‌های دیاله و صلاح‌الدین خبر دادند.

به نوشته الحیات، نیرو‌های امنیتی عراق عملیاتی را برای تعقیب هسته‌های داعش در اطراف روستا‌های مرزی بین استان‌های دیاله و صلاح‌الدین آغاز کرده‌اند. این در حالی است که جستجو‌های میدانی در اطراف منطقه الصینیه در استان صلاح‌الدین به کشف صد‌ها بمب و گلوله جنگی منجر شد.

یک مقام امنیتی عراق در مصاحبه با الحیات از آغاز عملیات نظامی با هدف تعقیب هسته‌های داعش در اطراف روستا‌های مرزی بین دیاله و صلاح‌الدین نزدیک منطقه العظیم خبر داد و گفت: نیرو‌های مشترک امنیتی با حمایت جنگنده‌های ارتش، این عملیات را در روستا‌های خضر کاو، محمد شریح و مناطق کشاورزی مجاور منطقه العظیم در شمال دیاله انجام دادند تا به هر گونه فعالیت عناصر داعش در این مناطق پایان دهند.

ستاد نیرو‌های حشدالشعبی عراق در صلاح‌الدین از خنثی شدن صد‌ها مین و گلوله جنگی در منطقه الصینیه خبر داد. بخش رسانه‌ای حشدالشعبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: گشتی‌های وابسته به نیرو‌های بسیج مردمی در چارچوب عملیات صلاح‌الدین موفق شدند ۸۰۰ بمب و گلوله جنگی را خنثی و منطقه را از گلوله‌های جنگی داعش پاکسازی کنند تا زمینه بازگشت آوارگان فراهم شود.

احمد المحلاوی، فرماندار شهر القائم در استان الانبار، نیز از تشدید کنترل مناطق مرزی عراق با سوریه خبر داد و گفت: «نیرو‌های امنیتی ارتش، نیرو‌های مرزی و بسیج مردمی در طول خط مرزی عراق با سوریه مستقر هستند و عناصر داعش قادر به نفوذ به خطوط نیرو‌های امنیتی و راهیابی به بخش غربی این استان نخواهند شد.»

او در ادامه گفت: «جنگنده‌ها و توپخانه‌های ارتش عراق مناطق استقرار داعش در هجین و شعته نزدیک خط مرزی سوریه با عراق را به شدت هدف حملات خود قرار داده‌اند که در نتیجه این حملات، قدرت عناصر داعش تضعیف شده است و نیرو‌های امنیتی همزمان با تشدید درگیری‌ها در داخل اراضی سوریه با هدف سرکوب سرکرده‌ها و عناصر داعش، اقدام به اتخاذ تدابیر امنیتی در طول خط مرزی عراق با سوریه کرده‌اند.»

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.