دولت در بودجه ۹۸ یارانه پر درآمد‌ها را حذف نکرده/ افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه پیش بینی نشده است

تاجگردون در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رئیس کمیسیون برنامه گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه ۹۸ پیش‌بینی نشده، اما بر روی ایجاد انضباط در مصرف کار می‌شود.


دولت در بودجه ۹۸ یارانه پر درآمد‌ها را حذف نکرده/ افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه پیش بینی نشده استغلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، محاسبات و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بر اساس جداول ارائه شده  از لایحه بودجه سال 98 حذف یارانه دهک‌های پر درآمد پیش‌بینی نشده است، گفت: سه دهک‌ پر درآمد باز هم در بودجه سال آینده قرار داده شده و بعید می‌دانم که آنها حذف شوند.

وی تصریح کرد: متأسفانه دولت عزمی برای حذف یارانه دهک‌های پر درآمد ندارد و دریافت یارانه توسط 98 درصد جمعیت کشور بیانگر همین موضوع است.

تاجگردون تأکید کرد: ما هر سال در مجلس موضوع حذف یارانه پر درآمدها را تصویب می‌کنیم، اما دولت یا نمی‌خواهد اینکار را انجام دهد و یا آنکه اعلام می‌کند اطلاعات لازم برای حذف این سه دهک را ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین با اشاره به بحث قیمت حامل‌های انرژی در لایحه بودجه سال 98 هم گفت: دولت بر اساس برنامه‌های پنجم و ششم توسعه اختیار دارد تا قیمت حامل‌ها را افزایش دهد که این موضوع را در بودجه سال آینده اعمال نکرده است.

وی ادامه داد: البته درباره زیرساخت‌های ایجاد انضباط در مصرف حامل‌های انرژی اقدامات و بررسی‌های لازم انجام می‌شود ولی پیش‌بینی برای افزایش قیمت آنها در بودجه سال 98 نشده است.

تاجگردون در پاسخ به سؤالی درباره اینکه تعیین تکلیف و ساماندهی قیمت حامل‌های انرژی نمی‌توانست در این شرایط از لحاظ اقتصادی به نفع کشور باشد، گفت: بله می‌توانست اما اکنون شرایط کشور از لحاظ اقتصادی متفاوت شده و مسئولان و رئیس‌جمهور از آثار تورمی بر مردم نگران هستند وگرنه همه معتقدند باید قیمت‌ حامل‌های انرژی ساماندهی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: با توجه به تورم شدید در سال جاری بحث افزایش حامل‌های انرژی حتی می‌تواند بحث روانی افزایش تورم را بر مردم بیشتر کند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.