عزم و اراده‌ای در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در مدیران وجود ندارد

عزم و اراده‌ای در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در مدیران وجود نداردبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب (پنج‌شنبه، ۲۹ آذر) با موضوع تعیین و تکلیف پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و با حضور محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس، حسین سلاح ورزی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و محمود ملکوتی مدیر پروژه مشارکت عمومی_ خصوصی سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

در ابتدای برنامه حسین سلاح ورزی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد:معتقدم علی الرغم این که دولت عزم و اراده برای اجرایی شدن واگذاری طرح‌های نیمه تمام را دارند، اما به نظر می‌رسد که در بدنه دولت و در مدیران میانی عزم و اراده کافی برای تحقق این امر وجود ندارد.

وی افزود: مدیران پروژه‌های نیمه تمام تعلق خاطر خاصی به این پروژه‌ها دارند و می‌توان گفت که مقاومتی در این زمینه صورت می‌گیرد.

سلاح ورزی تصریح کرد:به نظر می‌رسد که مبحث واگذاری پروژه‌های نیمه تمام حالت فرسایشی دارد، از سال ۱۳۹۳ که برای اولین بار دولت تصمیم به واگذاری پروژه‌های نیمه تمام گرفت تا به امروز بیش از ۴ سال سپری شده و بار‌ها آیین نامه‌های مربوط به ماده ۲۷ به شورای اقتصاد رفته و اصلاح شده است.

وی ادامه داد:همچنین تمهیدات تکمیلی مانند تبصره ۱۹ در بودجه سال ۹۷مشخص شده و حتی همین اواخر شورای عالی سران قوا نیز به این امر ورود پیدا کرده، لذا به نوعی بخش خصوص باور خود را برای اجرایی سازی این امر از دست داده است.

سلاح ورزی گفت: ما هنوز بعد از چهار سال لیست کامل و شفافی که حداقل اطلاعات لازم برای سرمایه گزاران را داشته باشد در اختیار نداریم.

در ادامه برنامه امیر امینی معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مشکلات بخش خصوصی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام عمرانی اظهار کرد:معتقدم آنچه درباره بخش خصوصی و دولت بیان شد کاملا درست است چرا که هر دو طرف درد مشترکی دارند.

وی افزود: اولین بند برای واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در سال ۹۰ به تصویب رسید و بعد از سال ۹۳ یا مقاومتی که برای این امر در قوانین بودجه وجود داشت این امر به صورت تبصره ۱۹ درآمد.

امینی افزود: معتقدم بین فضای اجرا و سرمایه گذاری نیازمند یک میان بخش هستیم که اتاق بازگانی وظیفه ایجاد چنین فضایی را بر عهده دارد تا بین پروژه‌های دولت و تملک سرمایه گذاری و پیمانکاران ارتباطی را برقرار کند.

معاون وزیر راه و شهر سازی بیان کرد: بخش خصوصی و دولتی در حوزه تکمیل پروژه های نیمه تمام راه و شهرسازی بیش از پنجاه هزار میلیارد تومان تفاهم نامه دارند و خوشبختانه امروز از سال ۹۳ شکل منسجمی به خود گرفته و مدل‌های قدیمی را توسعه داده ایم.

در حال تکمیل...

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.