احیای زیست شبانه در نازی‌آباد با ایجاد پاتوقی برای هنرمندان، چهر‌های مذهبی و ورزشی

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تحصیلی گفت: شهرداری برای احیای زیست شبانه در نازی‌آباد، پاتوقی را برای هنرمندان، چهره‌های مذهبی و ورزشی اهل این محله ایجاد می‌کند.

حمیدرضا تحصیلی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه برخی از نقاط در شهر تهران در اثر نبود تردد به محل تجمع معتادان تبدیل شده‌اند و برای شهروندان مشکل ایجاد کرده‌اند، اظهار کرد: یکی از این نقاط میدان نازی‌آباد است و علی‌رغم اینکه شهرداری منطقه برای این محل هزینه‌های زیادی را انجام داده‌ است، اما متأسفانه شب‌ها پاتوق افرادی شده که اصلا خوشایند آن محله نیست.

کاظمی / پاتوق نازی‌آباد را برای حضور اکبر عبدی، حاج منصور و قلعه‌نویی ایجاد می کنیم

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با اشاره به طرحی که جهت احیای زیست شبانه در این میدان در نظر گرفته شده است، گفت: میدان نازی‌آباد با همه هزینه‌هایی که برای آن شده، مرده است و شاهدیم که معتادان شب‌ها در آن مانور می‌دهند و باید این میدان را از چنین  حالتی خارج کنیم.

تحصیلی تصریح کرد: برنامه ما در این طرح، پویایی این میدان از ساعت 7 شب به بعد است و تلاش می‌کنیم یک نوستالژی خاصی را برای مردم در میدان نازی‌آباد ایجاد کنیم، زیرا میدان نازی‌آباد یادآور شهدای دفاع مقدس است که همواره پیکر مطهرشان از این میدان تشییع می‌شود.

وی با بیان اینکه با هماهنگی شهردار منطقه 16 تصمیم گرفتیم که طرحی را اجرا کنیم که هم مسائل فرهنگی مردم را لحاظ کند، هم یادآور شهدای نازی آباد و هم پاتوقی برای نام آوران و ورزشکاران ملی باشد که ساکن نازی‌آباد بوده و یا هستند، گفت: در حال حاضر چهره‌های هنری، مذهبی و ورزشی مانند اکبر عبدی، حاج منصور ارضی، سعید حدادیان و امیر قلعه‌نویی از چهره‌های نام آور نازی‌آباد هستند که در بسیاری از موارد علاقمندی خود را به این محله بیان کرده‌اند.

پاتوق نازی‌آباد را برای حضور اکبر عبدی، حاج منصور و قلعه‌نویی ایجاد می کنیم

وی با تأکید بر اینکه طرح ما باید طرحی باشد که همه را جذب کند، افزود: طرحی را آماده کرده‌ایم که هنوز تأیید نشده است و امیدواریم که بتوانیم پس از تصویب آن را با موفقیت اجرا کنیم.

تحصیلی در خصوص جزئیات این طرح گفت: چون هنوز این طرح تصویب نشده است، نمی‌توانم جزئیات آن را بیان کنم، اما در مجموع می‌خواهیم از هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های مذهبی دعوت کنیم تا در پاتوقی که برای آن‌ها ایجاد می‌کنیم حضور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران ادامه داد: قرار است با یک روف گاردنی که در طبقه زیرین میدان نازی‌آباد تعبیه می‌کنیم، یک بخشی از کار را به صورت  موزه درآوریم و آن را تبدیل به پاتوق  فرهنگی محله کنیم.

تحصیلی در خصوص اولویت‌های این شرکت برای اجرای زیست شبانه در اماکن تهران گفت: اولویت ما خیابان‌هایی است که گذر ندارند و دچار شب مردگی شده‌اند که میدان 15 خرداد و میدان نازی‌آباد از این نمونه‌ها هستند و شب‌های آن‌ها بسیاری خاموش و بی‌استفاده است، لذا هر جایی که احساس کنیم گنجایش  دارد و می‌توانیم در آن تغییر و تحول ایجاد و مردم را جذب کنیم، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود شرایط کسب و کار موجود در بازار دوم چه فکری برای تبعات ترافیکی این طرح شده است؟، گفت: یکی از قسمت‌هایی که باید در مورد این طرح نظر بدهد کارگروه ترافیکی است و من در حال حاضر نمی‌توانم در این مورد اظهار نظر کنم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران گفت: باید شرایط را به گونه‌ای شکل دهیم که معتادان و اراذل رغبت نکنند که در این اماکن حاضر شوند و از آنجایی که آن‌ها بیشتر به دنبال اماکن  خلوت هستند تا کسی به آن‌ها کاری نداشته باشد، وقتی ما  شهر را پویا و روشن کنیم تا مردم در آن رفت و آمد کنند، آن وقت معتادان هم از آن جا پراکنده می‌شوند.

گفتنی است؛ نازی آباد یکی از محله‌های جنوبی تهران است که یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های آن، برخورداری از سرمایه‌های انسانی متنوع در حوزه‌های مختلف و سطح ملی است.

این محله خاستگاه چهره‌های مشهوری چون اکبر عبدی، عزت الله ضرغامی، حاج منصور ارضی، امیر قلعه نویی، حمید استیلی، حسن آبشناسان، سعید حدادیان، برادران طاهری و چهره‌های سیاسی اثرگذار در جریانات اصولگرا و اصلاح طلب است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.