لزوم توجه جدی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به بحث پژوهش

لزوم توجه جدی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به بحث پژوهشبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت که امروز (دوشنبه 26 آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که در مراکز آموزشی، انسان پرسشگر بار می‌آوریم یا خیر؟

وی با بیان اینکه در این زمینه باید بازنگری جدی داشته باشیم، افزود: این مسئله با توجه به سابقه پژوهشی و نوع رفتار ایرانیان و اعتقاد عمیق به دین مبین اسلام باید صورت گیرد.

شریعتمداری گفت: اگرچه این مسائل در پژوهش‌های دانشکده مهندسی و صنعتی صورت نمی‌گیرد، اما دامنه‌ توجه به مسائل انسانی به این مراکز می‌رسد.

وی با بیان اینکه باید انسان پرسشگر که اهل تحقیق و توسعه است را تربیت کنیم، ادامه داد: تقویت روحیه جمعی در انسان‌ها بسیار مهم است که باید آن را از کودکان شروع کنیم.

شریعتمداری تصریح کرد: زمانی که گفتگو شکل گیرد، ناخودآگاه تقسیم کار نیز صورت می‌گیرد و درد جمعی از خلق جمعی به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه دولتی که پژوهش محور نیست، از مراکز پژوهشی مسئله محور برخوردار نیست، افزود: یکی از آسیب‌های جدی کشور در حوزه‌های دانشگاهی و اجرایی، تطابق نداشتن نیاز‌ها و پژوهش‌ها با یکدیگر است.

در حال تکمیل...

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.