خرمشاد: ایران قدرت بزرگی در منطقه‌ است

"صلح و ثبات در غرب آسیا؛ یک منطقه، یک سرنوشت"؛

خرمشاد: ایران قدرت بزرگی در منطقه‌ استبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر خرمشاد دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در همایش "صلح و ثبات در غرب آسیا؛ یک منطقه، یک سرنوشت" با اشاره به تاکید مقامات ایران از سطوح عالی تا پایین بر صلح وثبات و همکاری دسته جمعی در منطقه گفت: پیام‌هایی که از ایران داده می‌شود رسیدن به نظم با مشارکت همه کشور‌های منطقه است.

وی در مقاله خود با عنوان  " محور مقاومت، الگوی فراگیر منطقه‌ای" خاطرنشان کرد: در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهم که چگونه جمهوری اسلامی ایران توانسته محور مقاومت را به الگوی فراگیر منطقه‌ای تبدیل کند و این الگو چه تبعاتی در نظم و امنیت آینده منطقه خواهد داشت.

خرمشاد ادامه داد: در قالب نظریه موازنه قدرت، پس از سقوط صدام حسین، محور مقاومت به الگوی منطقه‌ای و تاثیرگذار تبدیل شد، ما از قدرت برخاسته از انقلاب اسلامی استفاده کرده  و ایران را از یک کشور به یک محور تبدیل کردیم.

وی ادامه داد:  اگر بخواهیم در نظم آینده منطقه توازن را مبنا قرار دهیم ایران یک قدرت منطقه‌ای بزرگ است و در کنار آن دیگر کشور‌ها نیز بر اساس وزن سیاسی و امنیتی‌شان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.